....... Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Jeg får ikke starta pcen etter jeg oppdaterte BIOS. Jeg kommer inn i bios, men den får ikke loada windows. Står bare "cannot find system disk. Please insert system disk and press ENTER. w00t?(trudde først det var harddisken, men windows cden osv fant jo den). Noen som har litt peiling på detta eller? Hvis det eventuelt var feil bios jeg oppdaterte til hva gjør jeg da for å få tilbake den gamle?` Snakka med en fyr på komplett. Han sa jeg bare skulle sende inn kortet. Men gidder ikke sende inn før jeg har prøvd å fikse det. På forhånd takk. Endret 16. desember 2004 av xlnz Lenke til kommentar
leoss Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Bortsett fra musematta og strømforsyninga så harf vi ganske likt oppsett, prøv å åpne kabinettet og bytte plassering på s-ata kabelen din, det hjalp hos meg når jeg hadde nøyaktig samme problem. Sjekk i bios om hd-en din dukker opp i tillegg. Lykke til Lenke til kommentar
....... Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) har windows pA en S-ATA disk. <----- litt feil skrevet av meg.. lol Endret 16. desember 2004 av xlnz Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 hva hvis du satte raid eller sata device som boot device 1 da? Lenke til kommentar
....... Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 mhm har tenkt pA det. Men stAr ikke pA lista.. StAr: Hard-drive, removeable, CD-rom og disable Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Hei, har hatt det samme problemet med mit HK. Det viste samme melding uansett hva jeg prøvde å gjøre. Fant ut at feilen var den 12-pin kontakten ikke sto skikkelig i eller at det var dårlig kontakt. Skiftet til en annen ledig kontakt og HK fant hardisken Lenke til kommentar
....... Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 deluxe... Jeg har S-ATA disk da. du har vel IDE eller? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 mhm har tenkt pA det. Men stAr ikke pA lista.. StAr: Hard-drive, removeable, CD-rom og disable Står ikke Sata på listen? Det SKAL den gjøre.Sikker på at du har flashet til rett bios? Lenke til kommentar
....... Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 ja.. Men nå har jeg bytta hovedkort så.. Sender inn det andre og får nytt. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 1.Gå inn i BIOS og sett "First boot device" til Sata. Sett alle 3 til sata for sikkerhets skyld. 2. lagre og start pc`n på nytt. 3. Og se! windows! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 ja.. Men nå har jeg bytta hovedkort så.. Sender inn det andre og får nytt. Det kortet får du nok i retur.Tror ikke det er noe feil med kortet,men med innstillingene dine i bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå