Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleelever kastet av skolebuss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han kunne bedt til busselskap å bytte til en annen rute å kjøre i jobben. Tenk å kaste ut 75 ungdommer er litt surt.

.. og lempe problemet over på en annen bussjåfør? Smart.

jepp, de må lissom lære at det er konsekvenser av oppførselen deres. er egentlig bare så utrolig at det må en bussjåfør til for å vise dem det...

Lenke til kommentar

Finnes nok av ufyselige unger som aldri får se konsekvenser av oppførselen sin. Støtter bussjåføren fullt og helt. Slik det er i dag, så kan ikke lærere og andre mennesker som hanskes med unger gjøre stort mer enn å kjefte litt på ungene og i verstefall sende dem til rektor. Hvis ungen ikke får noen konsekvenser hjemme for dårlig oppførsel på skolen, så bryr de seg ofte ikke. Læringsnivået på norske skoler er fallende i forhold til resten av den vestlige verdenen. Jeg er overbevist om at mer disiplin i grunnskolene hadde gitt positive resultater.

Lenke til kommentar
På 50 og 60 tallet var det såkallt disiplin i skolen. Men mitt inntrykk er at elevene var VERRE i gode gamle dager.

Hvor får du dette inntrykket fra? Det vil uansett bare være et inntrykk. Jeg antar at du er mellom 15 og 25 år som ganske mange her på forumet, og dermed har du førstehåndserfaring med "dagens" ungdom. 50-60 talls ungdom derimot vil du kun ha hørt om eller ha sett fremstilt på en hollywoodmåte i filmer, så jeg tror ikke du helt skal stole på inntrykket.

Beklager hvis jeg gjetter feil på alderen din.

Lenke til kommentar

Kan nok hende at ungdom føritiden fant på like mye spøk og faenskap, men de viste å skille mellom når det var passende og når det ikke var passende. De var ikke gjennomført respektløse mot sine omgivelser (og da mener jeg personer, eldere og yngere *og* også andres eiendom) slik store deler av aldersgruppen 10-20 er i dag.

Lenke til kommentar
Finnes nok av ufyselige unger som aldri får se konsekvenser av oppførselen sin. Støtter bussjåføren fullt og helt. Slik det er i dag, så kan ikke lærere og andre mennesker som hanskes med unger gjøre stort mer enn å kjefte litt på ungene og i verstefall sende dem til rektor. Hvis ungen ikke får noen konsekvenser hjemme for dårlig oppførsel på skolen, så bryr de seg ofte ikke. Læringsnivået på norske skoler er fallende i forhold til resten av den vestlige verdenen. Jeg er overbevist om at mer disiplin i grunnskolene hadde gitt positive resultater.

Enig, må si at det virker som om mange foreldre ikke helt har forstått oppgaven deres, nemlig å lage folk av barna sine.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Å bare kaste de som bråker av har ikke nært samme effekt som å kaste alle. De uskyldige ser da at de også må reagere på dette, si ifra til de skyldige. De skyldige brukes som oftest å slutte etterhvert, når 90% av de andre ungdommene nesten sier rett ut at de skyldige bare jævlig teit. Felles avstraffning utføres masse på min skole, og da gjelder det ikke bare bussturen, men også på skolen, og selvfølgelig, det er pokker så surt å måtte ta straffen når ikke har gjort noe, men det virker ivertfall...

Lenke til kommentar

Ah....

Du får ikke noe mer irriterende en bråkete fjortisser på bussen.

Sitter og herjer, bråker, synger, herper osv osv osv.

Både om morgenen og når jeg skal hjem fra skolen.

Nå kommer de fleste fra Skaun da, men jeg ser ikke det som en unnskyldning.

Nei, ja til felles avstraffing"

Lenke til kommentar

Modig gjort må jeg si. Er selv også lei drittungene som ikke klarer å oppføre seg nogenlunde. Heldigvis har bussene i nærheten stoppknapper som ikke lager lyd samt videokamera. Dermed stoppes både småjævlene og pøblene til en viss grad.

Nå skal det sies at enkelte busssjåfører er i overkant gretne, men slik er det vel over alt.

-Zlatzman

Lenke til kommentar

bussjåfører er generelt sett grettene (HSD på bygda)

hadde jeg vert på den bussen der alle ble kastet av hadde jeg skjelt han ut og nektet og gå av.

off topic:

bussjåfører som ikke stopper 100meter før enn busstoppen når den ene personen som skal av der spør pent om det burde straffes.

en person som bråkte alt for mye ble en gang kastet av bussen 5km før skolen. han måtte gå bort og fikk mye problemer av lærerene når han kom for sent. slikt burde ikke vert låvt.

har selv skjelt ut 2 bussjåfører når dei har annklaget noen feil også nektet for det. den første gangen gikk jeg i 6klasse (var temmlig stor for alderen,) etter og ha prøvd og snakke foruft til fyren fikk jeg bare en storkjefta gretten mann surere på meg, skjelte jeg fyren ut til han gikk stille inn på bussen igjenn og fikk problemer for det. den dag i dag hadde jeg gjort det samme.

for en uke siden stoppet ikke sjåføren når jeg banket på vinduet fordi da hadde han jo nettopp begynt å kjøre. alle inni bussen skal vistnok ha ropt til fyren at han måtte stoppe. jeg var snill med fyren på grunn av at han var gammel og livredd når han såg at jeg var en del større en han og veldigt sur. faren min måtte kjøre meg til skolen. noe som fikk seriøse problemer for meg den dagen

konklusjon: i noen ekstreme tillfeller skal jeg ikke hisse meg opp over det. men somregel er bare bussjåføren morgengretten og trenger og la sinne sitt gå ut over små skolebarn som ikke kan gjøre noen form for motstand.

BTW:98% av gangene jeg er på bussne er jeg roligl og stille

Endret av MagE
Lenke til kommentar
Bussjåfører som ikke stopper 100meter før enn busstoppen når den ene personen som skal av der spør pent om det burde straffes.

Absolutt ikke! Det er en grunn til at vi har fastbestemte holdeplasser. Hvis bussen skulle stoppet hverhen elevene ville, hadde det blitt en lang tur hjem fra skolen. Dessuten hadde han sikkert bare godt av å gå 100 meter ekstra. Noe som faktisk er en veldig kort distanse.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bussjåfører som ikke stopper 100meter før enn busstoppen når den ene personen som skal av der spør pent om det burde straffes.

Absolutt ikke! Det er en grunn til at vi har fastbestemte holdeplasser. Hvis bussen skulle stoppet hverhen elevene ville, hadde det blitt en lang tur hjem fra skolen. Dessuten hadde han sikkert bare godt av å gå 100 meter ekstra. Noe som faktisk er en veldig kort distanse.

muligt du misforstod meg; det er en som skal av i det området, han spør bussjåføren pent om han kan stoppe der, siden ingen andre skal av der holdeplassen faktisk er.

forstår du?

det at han (meg) hadde hatt godt av og gå 100meter ekstara er trolig sant men en annen diskusjon

Lenke til kommentar

Men det er ikke sikkert at det passer sjåføren eller trafikken å stoppe der det ikke er busstopp. Det er ikke helt trafikkforsvarlig heller, å stoppe og slippe av folk uten å svinge av veien.

Ontopic: Bra gjort av bussjåføren!

Lenke til kommentar
Men det er ikke sikkert at det passer sjåføren eller trafikken å stoppe der det ikke er busstopp. Det er ikke helt trafikkforsvarlig heller, å stoppe og slippe av folk uten å svinge av veien.

Ontopic: Bra gjort av bussjåføren!

bussen stopper "midt" i veien på busstoppen. (slik den gjør med alle små holdeplasser) men i denne sammenhengen er det bare dumt av sjåføren og ikke stoppe før. det er på bygda der omtrent ikke er trafikk, så i denne saken er det bare teit at han ikke stopper under omstendighetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...