Gå til innhold

Brukt 9800XT kort. Pris?

ollonet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og eg tror ny prisen var rundt 5000,-

Det er dessverre uten betydning. Det er egentlig kun ytelse i forhold til konkurrentene som teller. Derfor mener jeg at å gi mer enn min antydning over er dumt sålenge vi snakker om et brukt kort.

Denna teksta ang. prisen var mer til det første svaret.

I dag går utviklingen så fort man ikke kan forvente å få noe høg pris uannsett før pris. Helt sant...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Støtter Carnifex kloke vurderinger her.. :)

Antar det kan dreie som ett 9800XT kort som noen skal selge via Bruktmarked.no?

Om det kostet kr.5000 da det var nytt er ikke så interessant for andre enn selger som gjerne vil ha noe igjen av investeringen sin..

Det som gjelder nå er hva tilsvarende kort koster nytt idag.. 9800XT selges fremdeles til høy pris som nytt...dersom du får tak i det..

Det er ett meget godt kort, men når ikke opp på nivå med konkurrenter som koster ca. 1800-2000 (6800LE/6600GT).

Det er *alltid* "dumt" å være først ute med å kjøpe high-end kort når du er opptatt av å gjøre en god investering... Å dytte det over på bruktkjøpere kan man jo forsøke, men da er kanskje QXL stedet :)

Lenke til kommentar
hadde gitt ca 1500 kr, man får jo et 6600GT til nesten samme prisen, og som yter mye bedre..

Vis eg får det for 1250,- er det da en grei pris, eller bør eg gå for et nytt 6600GT? Det sistnevnte er det ett NVidia?

Syns du får en fin pris da ja. Det er jo ikke tvil om at det er et godt kort. :) Du skal kunne spille det meste helt greit.

Lenke til kommentar
hadde gitt ca 1500 kr, man får jo et 6600GT til nesten samme prisen, og som yter mye bedre..

Vis eg får det for 1250,- er det da en grei pris, eller bør eg gå for et nytt 6600GT? Det sistnevnte er det ett NVidia?

Syns du får en fin pris da ja. Det er jo ikke tvil om at det er et godt kort. :) Du skal kunne spille det meste helt greit.

Ok, får prøve meg på den prisen da. Han ville ha mellom 1200 - 1500,-

Lenke til kommentar

Om det kostet kr.5000 da det var nytt er ikke så interessant for andre enn selger som gjerne vil ha noe igjen av investeringen sin..

Det som gjelder nå er hva tilsvarende kort koster nytt idag.. 9800XT selges fremdeles til høy pris som nytt...dersom du får tak i det..

Det er ett meget godt kort, men når ikke opp på nivå med konkurrenter som koster ca. 1800-2000 (6800LE/6600GT).

Det er *alltid* "dumt" å være først ute med å kjøpe high-end kort når du er opptatt av å gjøre en god investering... Å dytte det over på bruktkjøpere kan man jo forsøke, men da er kanskje QXL stedet :)

Det er en venn av meg som skal selge det. Han ba meg sjekke opp en høvelig pris, men han trodde det ville ligge mellom 1200 - 1500 som brukt.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være så dumt å kjøpe high end kort tidlig. Man må bare passe på å selge det med det samme det kommer en ny generasjon grafikkort. Mange som fikk solgt sine 9800XT til 2500-3000kr når x800 og gf6800 kom, og da blir det jo bare snakk om en tusenlapp eller to for et splitternytt high end kort

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være så dumt å kjøpe high end kort tidlig. Man må bare passe på å selge det med det samme det kommer en ny generasjon grafikkort. Mange som fikk solgt sine 9800XT til 2500-3000kr når x800 og gf6800 kom, og da blir det jo bare snakk om en tusenlapp eller to for et splitternytt high end kort

Den skal eg tenke på, for eg har ett x800XT i min hoved maskin.

Det er forøverig samboerens maskin eg vurderer å skifte til 9800XT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...