larmel Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har en Dell Dimension 8200 PC med en pentium 4, 1.8 Ghz (Socket 478) prosessor. Etter å ha byttet ut prosessoren med en pentium 4, 2.8 Ghz , (Socket 478, PC533) prosessor så nekter pc'en å starte. Har oppgradert til siste bios versjon (A08) uten at det hjalp. Har testet pc'en med den gamle prosessoren etter oppgraderingen av bios, og da fungerer den utmerket. Trenger sårt hjelp for å få dette til.... Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har du sjekket på dell sine sider at denne prosessoren er kompatibel med deres noe spesielle opsett? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Tror du at hovedkortet tåler en så rask CPU da? 1.8 til 2.8 er mye. Lenke til kommentar
larmel Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Den gamle prosessoren er for 400 Mhz mens den nye er for 533 Mhz. Fant først ut at hovedkortet mitt også støtter 533 Mhz, men leste et annet sted nå at det bare støtter 400 Mhz . Så om ingen har en genial ide her, så har jeg vist en splitter ny 2.8 Ghz Pentium 4 (533) prosessor til salgs... Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hva med nytt hovedkort?! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Hva med nytt hovedkort?! Det var en smart ide! Nytt HK Koster ikke allverdens ting pluss at du vil merke en god ytelsesøkning fra din gamle CPU i spill! Lenke til kommentar
larmel Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Nytt hovedkort er ingen dårlig ide... Men jeg må finne et som støtter RDRAM-minne da... hmmmm.... Litt dumt å kaste 1024 Mb RDRAM minnebrikker.... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 http://docs.euro.dell.com/docs/systems/dim...ecs.htm#1102278. Om eg er kommen rett no så står det jo her at den skal støtte opp til 2.8 GHz. Lenke til kommentar
larmel Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Ikke sant! Men likevel så fungerer det ikke. Man kan rett og slett slite håret av seg av mindre. Før jeg kjøpe prosessor så sjekket jeg på denne siden: http://docs.euro.dell.com/docs/systems/dim8200/specs.htm Som om det var noen hjelp i Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Du kommer deg ikkje inn i bios heller? Lenke til kommentar
larmel Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Joda. Har oppgradert til siste bios-versjon (A08) for å se om det var det som skulle til. Men det hjelper ikke. Maskinen fungerer helt flott med den gamle prosessoren også etter bios-oppdateringen, men fortsatt nekter den plent å starte opp med den nye prosessoren... Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Har du sett den til setup defults, Fusj det var dårleg engelsk det. Muligt du må stille fsb i biosen da. Lenke til kommentar
larmel Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Kan ikke se at det er mulig å gjøre noen slike innstillinger i bios.... Mulig det er meg det er noe galt med her ... hehehe... Kan bare velge å sette prosessor til "compatible", og det hjelper ikke. Ikke finner jeg noen innstillinger for fsb heller (Ikke vet jeg hva fsb står for heller da... ... Sette stor pris på at du forsøker å hjelpe meg her Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) det er en dell så noen fsb stilling kan du bare glemme, men det burde vel være noe cmos jumper der alikevell. titt i kabinettet og se etter en jumper det står "cmos" på, skru av maskina og bytt om plasserinegen på jumper( 1-2 til 2-3) i tisekunder så bytter du tilbake og slår på. Edit: OH``shit im Elite Endret 17. desember 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
larmel Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Her er en kar som har oppgradert samme maskin til 3.06 Ghz... http://delltalk.us.dell.com/supportforums/...essage.id=40784 Man blir litt misunnelig ja!!! Skal sjekke ut det der med cmos-jumper med en gang.... (må bare gjøre noen søk på nettet for å finne ut hva det er... hehe) Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Er egentlig veldig dårleg på det der fsb eg og. Men som du sa så var gammle prossesoren din på 400(200 i bios) og den nye på 533(266 eller noko i bios)(Det er fsb). Dersom du ikkje har noko som helst mulighet til å stille i biosen så er det muligt du må flytte på jumpere på hovedkortet. Dersom du har manual eller liknende til pc-en så finner du muligens hjelp til det der. Er nokre guider på ok.no ang. bios. Men der var forumet nede så ingen hjelp å få der. Veit av erfaring at ferdigbygde pc-er som regel er bygd kun for det som dei kjem med. Og bruker å vere veldig vrange enten du skal sette inn ram, hd, ny cpu, eller noko så enkelt som å skifte opperativsystem. Fann ein del på google om emnet. Endret 17. desember 2004 av Ulvestad Lenke til kommentar
larmel Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Jeg er redd jeg har funnet ut av det... Dell Dimension 8200 støtter ikke 2.8 Ghz prosessor med 1 M cache. Så jeg skulle visst kjøpt en med 512 KB cache i stedet for. Trodde faktisk ikke man måtte ta hensyn til cache minnet ved prosessor-oppgradering... Så da blir nok løsningen å kjøpe et nytt hovedkort som støtter en Intel 2.8 Ghz /533/1M cache, RDRAM, og som passer inn i denne maskinen... Setter stor pris på hjelpen jeg har fått underveis her Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Da lar du maskinen stå som den står og bygger deg heller ei ny ei. Så har du to. Det er da min meining da. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Da lar du maskinen stå som den står og bygger deg heller ei ny ei. Så har du to.Det er da min meining da. eller bytte ut alt som er stemplet med "dell" i pc'en, så får du en super en.. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 ville kjøpt et nytt hovedkort, Dell har litt merkelige lagde deler. så man må jo nesten bestille i fra dell selv hvis man skal oppgradere noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå