knutby Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Oppfølger til USA turen min fra i sommer: Jeg og en kompis drar til London i juleferien. Egentlig kun for å dra på en shabby pub ettellerannet sted i en bakgate. Men det er sikkert mye mere å gjøre. Jeg var der en gang med modern for noen år siden så jeg har sett alle de "store" tingene (les: big ben, tower of london osv.) Noen av dere som vet om noen kule steder å stikke innom? Om det finnes en butikk som fx: avalon eller noe lignende. Ellers så hadde det hvert kult om dere kom på noen kule ting vi kan gjøre for å så ta bilder av. Reise datoen er 26. desember til 29 desember Torp-stansted. bilder følger... (hvis jeg får låne kamera da:P) Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Noe musikal finnes det vel å se? En kamerat som akkurat var på tur anbefalte dette, selv så han "We Will Rock You". Jeg skal ihvertfall se noe slikt hvis jeg skal til London noen gang Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Og så finnes det jo fotball, men siden det ikke finnes noen bra lag i London. Så må du jo dra til Manchester, fult mulig bare 3 timer med tog Men en pub eller femten er jo tingen å prøve ut. Lenke til kommentar
Ghost Tulsa Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Gå på en fotballkamp. Det er sjef, nesten uansett hva kamp du går på. Mye bedre stemning enn i norge lell. London eye er DYRT! Portobello road kan kanskje være tingen. Laaaaaang alternativ handlegate. Barnet i oss lever lenge, så gå på den store leketøysbutikken på regent`s street. Ellers er det mange temabarer. En jeg vil anbefale en sportspub som er i nærheten av piccadilly circus. Der er det til og med tv ovenfor pissoaret . Ta gjerne en tur til hyde park og speakers corner. Men London er DYRT over hele linja. Vel og merke billigere jo lengre ut av kjernen du kommer God tur Lenke til kommentar
Ghost Tulsa Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Men en pub eller femten er jo tingen å prøve ut. Om du skal på pub, bør du være i god tid. Hjelper ikke med god gammel norsk mentalitet med å sitte på hotellrommet for å vorse..... Alle puber stenger 11. Mens barene som popper opp i London holder åpent lengre Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Sjekk "ABBA"-musikalen. Så kan du jo og ta en tur på byn. Strole langs Oxford street og bare bruke penger er og rimelig fett. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Skal være en "gutte tur" så noen musikel er uaktuellt:P omg stenger de så tidlig på pubene?! som jeg sa så har jeg alleredet hvert på de mest kjennte stedene.. Fotballkamp hadde jo hvert kult:D får se om Manutd har tenkt å banke noen Londonlag i Jula.. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 ser at Man utd skal spille mot Aston Villa den 28. des. Hvor er hjemmebanen til Villa? Birmingham? Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Var på klassetur til York for noen år tilbake. Ikke noe som å se Manchester tape mot et tysk lag på forballpub. Stikkord: Knuste ølglass og masse engelske kraftuttrykk. Pubene stenger ganske tidlig, rundt 23-24 tror jeg, men endel nattklubber har åpent lengre. Husk bare at disse som regel har pent antrekk og sko som kleskode. Ellers kan jeg anbefale skrekk-kabinettet "Dungeon" som har avdelinger både i London og York hvor jeg var. Se webside: http://www.london-dungeon.com/ for mer info. God tur og ha det gøy! Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Om det finnes en butikk som fx: avalon eller noe lignende. Det er en Games workshop i hovedhandlegata. (Husker ikke hva den heter ) Lenke til kommentar
knatten Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Camden er et stilig sted. Det er et stort marked hvor de selger mye rare ting. Ta Northern til Camden Town, så er du midt oppi det hele. Personlig er jeg ikke glad i shopping, men i Camden finner du garantert noe gøy likevel. Du er nødt til å se butikken Cyberdog, enten du liker techno eller ikke. Det er egentlig en klesbutikk, men de har utrolig stilig innredning, og konstant raveparty inne i butikken. Det er helt fjernt. Jeg kan vel ikke beskrive det helt egentlig. Dersom du har gode magemuskler (som tåler et par timers konstant latterkrampe) må du få med deg The Reduced Shakespeare Company. Personlig har jeg bare sett deres kortversjon av Shakespeares stykker (alle sammen presset inn på 90 minutter), men de har også bibelen og den amerikanske historien på samme måte. De er den morsomste gjengen jeg har sett. Anbefales. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 @knatten. Høres bra ut, må ta meg en tur dit. Lenke til kommentar
chris Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Ja Camden Market anbefales, har vært der selv. Man kan ta kanalbåt fra Paddington til Camden Town, det garantert noe å få med seg. Og hva med Nike Town, midt på Oxford street, utrolig kult, tre store etg med bare nike, masse fotball. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Om det finnes en butikk som fx: avalon eller noe lignende. Det er en Games workshop i hovedhandlegata. (Husker ikke hva den heter ) Oxford Street heter den Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Om det finnes en butikk som fx: avalon eller noe lignende. Det er en Games workshop i hovedhandlegata. (Husker ikke hva den heter ) Oxford Street heter den Cheerioes ol' chap Det var det ja! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 madam tussou (vet ikke hvordan det staves) - voks kabinettet. Lenke til kommentar
T.L Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Husker ikke hva butikken heter for øyeblikket, men i oxford street ligger en av verdens største cd-butikker. Eller så var det dvd-butikker. Husker ikke helt. De har i hvertfall et sinnsykt utvalg av både CDer og DVDer. kabinettet "Dungeon" som har avdelinger både i London og York hvor jeg var. Se webside: http://www.london-dungeon.com/ for mer info. Jeg ville ikke anbefalt det, med mindre du liker spøkelseshuset på tusenfryd. Er ikke stort bedre enn det, og koster flesk. Lenke til kommentar
Såpa88 Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Husker ikke hva butikken heter for øyeblikket, men i oxford street ligger en av verdens største cd-butikker. Eller så var det dvd-butikker. Husker ikke helt. De har i hvertfall et sinnsykt utvalg av både CDer og DVDer. kabinettet "Dungeon" som har avdelinger både i London og York hvor jeg var. Se webside: http://www.london-dungeon.com/ for mer info. Jeg ville ikke anbefalt det, med mindre du liker spøkelseshuset på tusenfryd. Er ikke stort bedre enn det, og koster flesk. Butikken du tenker på er vel Virgin Megastore. VAr der selv for noen uker side.. sinnsykt stort, 5 etsjer Musikkinnstrumenter, cd'en, dvd'er, spill ALLT vil anbefale det på det sterkeste Lenke til kommentar
knatten Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Forøvrig er det mange kule platebutikker rundt Soho, hvis du er interessert i sånt. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Noen som vet om noen brae utesteder? Det er vel uansett billigere enn i norge:P edit: det er vel ikke 21års grense som i statene? Endret 17. desember 2004 av Loffelur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå