Meistari Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei! Jeg kjøpte et Powercolor Radeon 9800PRO AIW kort fra Komplett her om dagen, for jeg tenkte at det kunne være en hyggelig oppgradering fra det gamle MX440 kortet mitt. Problemet er at jeg ikke får det til å funke i det hele tatt. Det som skjer er at jeg putter inn kortet, det sitter som limt i AGP sloten i maskina, strømmen er koblet til osv osv. Når jeg skrur på strømmen starter PCen opp som vanlig, det piper én gang og vifta på skjermkortet surrer og går. Alt ser smooth ut, og jeg tør vedde en god bunke penger på at Windows starter også. Men jeg får ikke engang ANTYDNING til bilde på skjermen. Det kan se ut som om skjermen står i standby modus og ikke får den pulsen den trenger for å komme igang. Er det noen som har opplevd det samme med disse korta eller har noen kjappe forslag på hva som er feil? Tror jeg bør ha prøvd det meste som er å prøve bortsett fra å prøve det i en annen maskin, noe jeg får gjort på lørdag! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 skal 9800aiw korta ha egen strøm ledning? prøv og se om det skal ha det. hvis ikke test det i en annen pc. går det ikke der heller, er det pure reklamasjon! Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har samme kortet og har også opplevd samme problemet. Kortet skal ha strøm fra egen plugg ja. Det følger med en liten stump som settes inn før en harddisk. Men det som nok også lager et problem for deg er at du nok ikke har et hovedkort som støtter riktig versjon av AGP. Kortet krever AGP 8X versjon 3 eller noe sånt, og hvis du ikke har det så er det på tide å kjøpe litt nytt utstyr. Du må altså bytte ut hovedkortet. Hvis du har skikkelig flaks finnes det en BIOSoppgradering som fikser det. Se på dette som en god grunn til å oppgradere PCen. Og hvis du hadde et MX440 skjermkort fra før av så er kanskje ikke resten av utstyret i form til å få det beste ut av ditt nye og herlige R9800Pro.. Lenke til kommentar
Meistari Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Det skal ha egen strøm som du sier ja. Etter hva jeg har funnet ut skal 9800PRO kortet støtte både AGP 4x og AGP 8x da. Det står tilogmed på esken om jeg ikke tar feil. hehe... Når det kommer til hovedkortet så er dette en smule gammelt, og det skal støtte AGP 4X. Bør det ikke funke om kortet OG hovedkortet støtter AGP 4X ?!? Lenke til kommentar
Evilworm Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Har samme problem. Jeg har ett ABit KG7-Raid hovedkort som bare støtter 4x. Etter å ha sjekket masse på nettet, har jeg kommet frem til at det er veldig mange brukere på nettet som ikke får det til å virke. Ikke bare ABit sine hovedkort, men mange andre også. ATI vet om dette, og de har sagt i over ett halvt år at de undersøker saken. Gjør de det? NEI! Eneste muligheten (ihvertfall for meg) er å kjøpe nytt hovedkort/cpu/ram. Hvis du har kjøpt det på Komplett, så sender du det bare i retur. Det skal gå bra. Og kanskje du kan gå inn på sidene deres og skrive om problemet ditt på skjermkort-info-siden deres? Det har jeg gjort. Endret 16. desember 2004 av Evilworm Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det skal ha egen strøm som du sier ja. Etter hva jeg har funnet ut skal 9800PRO kortet støtte både AGP 4x og AGP 8x da. Det står tilogmed på esken om jeg ikke tar feil. hehe... Når det kommer til hovedkortet så er dette en smule gammelt, og det skal støtte AGP 4X. Bør det ikke funke om kortet OG hovedkortet støtter AGP 4X ?!? Kortet støtter både 4x og 8x ja, jeg var nok noe uklar der ja. Men hovedkortet må ha riktig versjonsnummer slik at det kan gi riktig spenning. 4x og 4x er ikke helt det samme. På eska informeres en om at en må ha P4 eller Athlon, og med det så menes det nok at hovedkortet må støtte riktig versjon av agp-standarden. Sånn kan livet være, men dette kortet er såpass bra at jeg ville spandert noen kroner på nytt hk, og da kanskje også ny cpu og ram. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Noen mener sikkert at x800 er mye bedre og bla-bla. Prisen er derimot mye bedre på dette kortet, som av en eller annen grunn er 1200kr billigere enn Saphire sitt. Dessuten vil ikke x800 eller noe lignende fungere på hovedkortet ditt heller når ikke dette kortet fungerer.. Lenke til kommentar
Lambchop Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det kortet fungerte iallefall på mitt hovedkort, med xp2800+ på. Hovedkortet støtter bare 4x. Det viste riktignokk rare bilder i bios og dos. Det blei ktympet og flimret noe jævøig. Men fungerte supert i windows. Kortet er Abit kt333 eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Meistari Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Hovedkortet mitt er vel et P4B kort av noe slag eller noe. Husker ikke helt i farta, men jeg fant det etterhvert på nettet ihvertfall. Det er en liten bunke med switcher på hovedkortet hvor man kan forandre på hastigheten(?!) til cpu, agp slot og et eller annet annet. Er dette noe som kan løse det eller? Ser ut til at man skal kunne stille AGP slotten på mellom 60MHz og 87MHz eller noe. Hehe.. Merker det er lenge siden jeg involverte meg stort i hardware ja. Har detti godt av lasset! Men uansett.. skal få prøvd det hos en kompis på lørdag som har et 9800 PRO kort, så får vi se hva som skjer. Fungerer det der er det vel godt mulig hovedkortet mitt det er noe gæærnt med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå