Gå til innhold

Ber dere her på forumet om hjelp!


Anbefalte innlegg

Ok..ser det er litt blandede følelser her ang hele opplegget.

For det første, dette er reelt. Se link

http://www.ba-avis.no/nyheter/article10648.ece

 

For det andre, dette er noe denne personen ikke vet noe om enda;)

Vi mener at han trenger noe for å få opp humøret, spesielt når det er jul snart..

Han kommer nok ikke til å få stort med julegaver av familien i år pga det som har skjedd, dette syns vi da er veldig trist og vil derfor overraske han med en pc sånn at han får litt julestemning igjen.

 

Må bare si tusen takk til de som har sagt seg villige til å gi bort noe til nå;)

 

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste off-topic på dette emnet: Trådstarter skal på ingen måte stå til ansvar for oss på hvordan kameraten takler dette følelsesmessig. Han gjør tross alt en god gjerning og gir en venn noe annet å tenke på i jula, en liten godbit å kose seg med etter en tragisk hendelse.

 

Hvis du vil begynne en diskusjon om hvor fælt barna i Afrika har det, så bør du heller starte en ny tråd om det. Og ja, tråden din handlet om hardware, men undertonen i det første innlegget sier at DU mener han bør konsentrere seg om andre ting enn hardware. Men det var vel ikke det han ville høre, var det? Pass på deg selv, heller.

 

Edit: On-topic igjen: Hva med å lage en liste i Post 1 om hva som har blitt donert og hva dere mangler sånn at vi kan vite hva som trengs? Knallbra tiltak for en venn i nøden :)

Endret av Shio
Lenke til kommentar

Huff da.

 

Jeg er fra en velstående familie og kan godt tenke meg til å donere penger, dette her var virkelig tragisk.

 

Men som sagt, min kjære trådstarter gi meg en god grunn, jeg ser ingen bevis på at pengene/utstyret skal gå til den personen etc.

 

Dere andre er lettlurte, dere vet ikke en dritt om det han skriver er sant. Og annonsen kan være en del av ''beviset''.

 

Enten stemmer alt dette og jeg vil beklage alt jeg har skrevet...

 

Eller så sitter det en jævlig smart kar nå som har fått en glimrende ide over hvordan han skal lure folk.

Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke det er noe lurt av meg å prøve å "lure" noen med fullt navn,kontonr,artikkel å henvise til,hw.no logger ip og finner at den tilhører telenor og en konto som står på min mor (Ellinor)..

 

Men som sagt, jeg skjønner godt at noen er skeptiske til dette..hadde sikkert vært det selv, men jeg håper og tror at ingen er i stand til å lyve om noe så alvorlig som dette :( Isåfall ville det vært veldig følelsesløst og totalt uakseptabelt etter min mening.

 

Vil igjen takke de som støtter saken;)

 

God Jul!

Lenke til kommentar

Seriøs dette er det verste jeg har hørt og dumeste OMG

 

skal vedde 10kr på at alt han får kommer til å ligge til salgs på qxl

han for erstaning av forskringen uansett hva er vitsen å snylte hardware av folk?

han kommer til å bo på hotell en stund og der for han varm julemat tilgang til internet. hvorfor skal vi synes synd på han?

har dere ikke lest alle snylte/svindlingene som skjer over internet?

og dere tror på en klovn leke røde kors!

 

men vis trådstarter går og tar et bilde av huset,! da skal jeg sende en 40gb hd siden jeg har driti meg ut

men sett en halvfull sansau flaske foran huset og ha flaska synlig på alle bildene

Lenke til kommentar

Jeg skal se om jeg får muligheten til å få tatt et bildet i mårra, jeg var å så på huset tidligere i kveld og det er ikke noe igjen av huset:\

 

Brannen har startet i stua ser det ut for, for stua "er ikke der lenger" ..

Men, om det er et bildet som skal til for at du vil gi noe så kan jeg alltids få fiksa et bildet for deg..Jeg skal personlig stå synlig på bildet.

 

Stian

Lenke til kommentar
Ikke for å høres slem ut, men det finnes viktigere ting å donere hardware til enn en 19-åring som mistet sine materielle goder...

Hvis ikke han kan glede seg over at han ikke mistet familien i brannen, synes jeg strengt tatt ikke spesielt synd på ham.

Jeg synes at du gspr kan avholde deg fra å forsøke å definere hva som er viktig for leserene av dette forum!

 

Du skriver at du synes synd på ham kun hvis han gleder seg over at familien er live! Din medfølelse får han allikevel ikke uten at du skal stille spørsmålstegn ved dette åpenbare faktum!

 

Forøvrig er problemstillingen om det er "spesielt synd" på gutten ikke relevant. Vi forsøker å sette sammen og gi bort en PC til en som trenger den fordi vi har lyst til det.

 

Innledelsen "Ikke for å høres slem ut" - når det du skriver vanskelig kan tolkes på noen annen måte - forstår jeg ikke helt. Det høres på meg ut som du ønsker å sanksjonere hvorvidt mennesker skal gi og få gaver på bakgrunn av hva du definerer som viktig, og om mottakeren har gjort seg fortjent til gaven. Dette oppfatter jeg som slemt, eller i beste fall ugjennomtenkt.

 

Eller kanskje innlegget ditt var skrevet i beste mening med ønsker om å redde alle oss dumme forumbrukere fra å bli fralurt kostbar hardware fra fæle løgnmakere, men uttrykte deg litt uheldig??

 

Jeg ønsker å tro det siste.

 

Kan bidra med et nytt 350W ATX PSU fra et Avantec Medium Server Tower. Sender det med post eller leverer på døren i Oslo-området, mailto: [email protected]

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Hvis han vil ta seg bryet med å selge gammel hardware på QXL, så værsågod. Jeg tror ikke det er tilfellet, men man vet aldri og da spesielt på internett.

 

Det er nå slik at jeg har et GeForce3 ti200 som ligger å samler støv på hemsen, og kan en stakkars jævel få bruk for det, så hvorfor ikke? Det gjør ingen nytte der det ligger nå, og det er ikke noe vits å sende det til Afrika heller, akkurat. Koster meg bittelitt i frakt, det er det.

Lenke til kommentar
hei din nerd

bevis det!!!!!!

vis det er sant sant så skal han gutten være glad det ikke skjedde noe med han eller familien

 

til alle dere som absolut vil gi bort tinga sine så kan jeg sikkert ta imot det ass

Og da sa vi takk til deg. Han har sagt han skal ta bilder, det var det du ba om, var det ikke? Jeg kan sikkert sende deg den slitne grandiosa'en fra i går som jeg enda ikke har brydd meg med å gå ut i søpla med, hvis du absolutt vil ha noe også.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Ikke for å høres slem ut, men det finnes viktigere ting å donere hardware til enn en 19-åring som mistet sine materielle goder...

Hvis ikke han kan glede seg over at han ikke mistet familien i brannen, synes jeg strengt tatt ikke spesielt synd på ham.

Du er jo bare ond du.

Lurer på om du får mange gaver av julenissen etter dette!

Skal skrive brev til julenissen med ein gang.

 

 

 

 

.... også sporer vi ikkje av diskusjonen lengre.... Kjipt og miste huset. Søskenbarnet mitt gjorde det for 2 år sida rett før jul.

Lenke til kommentar
hei din nerd

bevis det!!!!!!

vis det er sant sant så skal han gutten være glad det ikke skjedde noe med han eller familien

 

til alle dere som absolut vil gi bort tinga sine så kan jeg sikkert ta imot det ass

Og da sa vi takk til deg. Han har sagt han skal ta bilder, det var det du ba om, var det ikke?

Enig med deg,

 

Salte Aper, hva mer trenger du?

 

Til moderator:

Kunne dere tatt kontakt med trådstarter via mail/tlf for å sjekke dette opp?

Ikke at jeg tviler, men dog....

 

Skal se hva skuffene inneholder, har en scsi hdd..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...