madammim Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har ingen kurrante deler liggende, kun gammelt skrot Men jeg vil gjerne støtte saken Har du et kontonummer som jeg (og andre?) kan sette inn en slant på? Kan jo tenkes at du ikke får alt du trenger gjennom denne innsamlingen, og da hadde det vel vært greit å kunne kjøpe det som manglet... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har ingen kurrante deler liggende, kun gammelt skrot Men jeg vil gjerne støtte saken Har du et kontonummer som jeg (og andre?) kan sette inn en slant på? Kan jo tenkes at du ikke får alt du trenger gjennom denne innsamlingen, og da hadde det vel vært greit å kunne kjøpe det som manglet... That's the spirit! Lenke til kommentar
highlander Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har ingen kurrante deler liggende, kun gammelt skrot Men jeg vil gjerne støtte saken Har du et kontonummer som jeg (og andre?) kan sette inn en slant på? Kan jo tenkes at du ikke får alt du trenger gjennom denne innsamlingen, og da hadde det vel vært greit å kunne kjøpe det som manglet... Nå ble jeg lettere rørt Du er dagens helt hos meg! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det var da litt av noen reaksjoner. For å utdype meningene mine litt: Det er sikkert synd i fyren, greit. Det var svært dumt at det skulle skje, og han har min sympati. Det er nok forferdelig å miste alt det materielle en eier. Det nevnes imidlertid her at han var nær ved å miste noe langt mer viktig, nemlig familien hans. Han bør prise seg evig lykkelig for at dette ikke skjedde (disclaimer: det gjør han helt sikkert, men han kan ikke svare for seg i denne tråden), og det er dette han bør tenke på i julen. En nittenåring bør ha utviklet seg såpass at han verdsetter slikt, og ikke først og fremst tenker på det materielle. Andre steder i verden er det barn som har langt større behov for deres avleggs datautstyr. Dette er folk som aldri har hatt materielle verdier å miste i noen brann, dette er barn som aldri har hatt tilgang til datautstyr i utdannelsen sin - kanskje har de ikke engang tilgang til utdannelse. Kanskje tilbringer de julaften (eller en annen tilsvarende dag hos en annen kultur) med å tenke på sine primærbehov? En trenger heller ikke ta det så langt; kanskje mistet noen et eller annet sted nettopp familien sin? Jeg er sikker på at denne personen er evig misunnelig på fyren som omtales i denne tråden. Dette er min mening om saken, og jeg synes det er litt trist å se folks reaksjoner på dette. For all del, jeg unner absolutt fyren nytt utstyr, men som sagt... Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Enig med deg i det du sier gspr, men synes det var en litt ekkel måte å reagere på likevel. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Ikke for å høres slem ut, men det finnes viktigere ting å donere hardware til enn en 19-åring som mistet sine materielle goder...Hvis ikke han kan glede seg over at han ikke mistet familien i brannen, synes jeg strengt tatt ikke spesielt synd på ham. Jeg klarer rett og slett ikke å finne noe viktigere å donere hardware til enn en som har mistet alt han eier (bortsett fra familie og venner). Hvis en skal sette tap av familiemedlemmer som minstekrav for at en skal donere hardware, blir det ikke mye donering (forhåpentligvis, i så fall)... Trådstarter har heller ikke sagt noen ting om at den det gjelder ikke gleder seg over at familien har overlevd, slik du hevder. Kanskje på tide å tenke litt hva en skriver før en skriver det...? Men til saken: Det jeg har av hardware er dessverre stort sett gammelt eller ødelagt, men jeg har en del kabler om det trengs (strøm, IDE etc.). Har også et PCI-modem (helt nytt og greier). Edit: Jeg ser nå at gspr har forklart nærmere hva han mener. Mye av min kritikk mot gspr bortfaller dermed, men jeg mener fortsatt at dette er et veldig bra formål for å gi bort hardware. Selvsagt finnes det folk som har det verre, men dette er fortsatt ett av de bedre formålene å gi bort hardware til som jeg har sett... Og dersom det dukker opp et kontonummer, er det nok mulig at det ramler inn en slant fra meg Endret 16. desember 2004 av Flex Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hva var poenget med å legge innlegg i det heletatt om han ikke har noe godt å si? Dette forumet handler ikke om å si gode ting (nå er jeg forøvrig uenig i at det jeg sa ikke var en god ting), men om å si relevante ting. Å komme med kommentarer som "dra til helvete" på et fullstendig relevant og on-topic-innlegg, er bare dumt. Synes jeg ikke. At de går ann å være så ond. Eier ikke nerder empati?Innlegget mitt var motivert av nettopp empati. Jeg må si jeg føler mer med de som har mistet de de er glad i, og de som kun har det knappeste av materielle goder og utdanningsmuligheter (her representert av datautstyr for relevans til tråden). Jeg sier fyren bør være glad denne julaften for at det gikk som det gikk, og ikke verre.Disclaimer nok en gang: Det kan godt være at fyren ikke er enig i det som ble lagt frem av trådstarter, men for å kunne diskutere saken må vi vel anta det. Lenke til kommentar
leffa Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 men also har dei innboforsikring får han ny pc på den. De kan bare a litt tid. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Enig med deg i det du sier gspr, men synes det var en litt ekkel måte å reagere på likevel. Jeg pleier ikke sukre uttalelsene mine. Jeg mener det skjuler innholdet. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Jeg klarer rett og slett ikke å finne noe viktigere å donere hardware til enn en som har mistet alt han eier (bortsett fra familie og venner). Hvis en skal sette tap av familiemedlemmer smminstekrav for at en skal donerre hardware, blir det ikke mye donering (forhåpentligvis, i så fall)... Tror kanskje du bør lese begge innleggene mitt (spesielt den delen som handler om andre og mer nyttige mottakere av gammel hardware). For øvrig synes jeg det er litt nevneverdig [edit: "skremmende" var ikke riktig ord] at du nevner familien i en bisetning... just a thought. Trådstarter har heller ikke sagt noen ting om at den det gjelder ikke gleder seg over at familien har overlevd, slik du hevder.Jeg nevner en eller to ganger at jeg ikke kan vite om dette stemmer eller ei. Endret 16. desember 2004 av gspr Lenke til kommentar
Flex Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Så ikke det siste innlegget ditt før jeg svarte. Innlegget mitt er editert nå... Lenke til kommentar
maxtro Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Synes jeg ikke. At de går ann å være så ond. Eier ikke nerder empati?"Xardax" (Hvorfor har du ikke flere x'er osv i nicket?), hvordan kan du legge inn ett innlegg her uten å kondolere på noen måte? Tenkte faktisk på å ha flere x'er i nicket,men gadd ikke Å jeg syns faktisk det er leit det som skjedde, men så trøtt som jeg er så "glemte" jeg å skrive det i mitt forrige innleg Å det beklager jeg for. Men grunnen til at jeg skrev det jeg skrev (rart skrevet) var fordi jeg syns ikke utsagn som "dra til helvete" osv. er "passelig" å si uansett hva den som det er ment til har sagt. (litt rart skrevt kanskje) Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Forsikringsoppgjør tar tid, får liksom ikke pengene på konto dagen etterpå, regner med de ikke får se en smule av forsikringspengene før godt ut i januar engang.. dette er helt totalt feil! Man vil som oftes/altid få utbetalt såkalt 'nødpenger' etc. Har selv opplevd lignende og fikk utbetalt en grei sum kjapt! Skal ikke dømme noen, men misliker når det blir 'spilt' på samvitigheten til folk.. Finnes tragiske hendelser hver dag, men tror også det er noen "luringer" som prøver seg.. Hvordan skal jeg/vi skille mellom disse?? et dilema det.. Men er ikke en hjerteløs person jeg fordet! Bare servere noen fakta.. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Flex: Jeg har som sagt ikke noe imot at folk donerer hardware til ham, det er jo bare fint. Jeg prøver bare å legge frem hvor raske folk er til å gripe til enkeltsaker, og ikke det store bildet. Også er det noe med dette å se ting i perspektiv, altså det at han har mistet overdådige (i forhold til mange andre som er verdige hardwaredonasjoner i den tredje verden) materielle goder. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Flex: Jeg har som sagt ikke noe imot at folk donerer hardware til ham, det er jo bare fint. Jeg prøver bare å legge frem hvor raske folk er til å gripe til enkeltsaker, og ikke det store bildet. Også er det noe med dette å se ting i perspektiv, altså det at han har mistet overdådige (i forhold til mange andre som er verdige hardwaredonasjoner i den tredje verden) materielle goder. Er enig med deg på det punktet at vi tar en kjapp avgjørelse i forhold til hva vi egentlig vet, men jeg tar det forgitt at han ikke ljuger om slike ting. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Flex: Jeg har som sagt ikke noe imot at folk donerer hardware til ham, det er jo bare fint. Jeg prøver bare å legge frem hvor raske folk er til å gripe til enkeltsaker, og ikke det store bildet. Også er det noe med dette å se ting i perspektiv, altså det at han har mistet overdådige (i forhold til mange andre som er verdige hardwaredonasjoner i den tredje verden) materielle goder. Er enig med deg på det punktet at vi tar en kjapp avgjørelse i forhold til hva vi egentlig vet, men jeg tar det forgitt at han ikke ljuger om slike ting. Jeg tenker her ikke på at det er løgn, det var ikke min første tanke, og jeg ser fortsatt ingen grunn til å mistenke det. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 gspr: Er egentlig helt enig med deg, men problemet er at vi sjelden får vite om behovene, og ikke har noen mulighet til å gjøre noe med dem (å sende PC'er til Afrika vil sannsynligvis bli uforholdsmessig dyrt, med mindre man gjennomfører en større, koordinert aksjon). Her har en et konkret eksempel på et godt formål, noe som gjør det enklere å hjelpe, selv om det selvsagt er dem som kan trenge det mer enn ham. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg vet, jeg vet. Følte likevel en kommentar var på sin plass. Og det stemte jo tydeligvis, når en ser noen av de reaksjonene som kom på mine utsagn. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Skal sjekke tråden når jeg kommer hjem på mandag, og hvis dere ikke har fått samlet sammen en komplett pc da skal jeg rote litt oppe på hemsen og se hva jeg har igjen av hardware. gspr: Feil sted, feil tid. Dette er et hardware-forum, tross alt. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 gspr: Feil sted, feil tid. Dette er et hardware-forum, tross alt. Minne innlegg i denne tråden har handlet like mye/lite om hardware som trådstarters. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg