BWW Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei Eksperimenterer litt med ny side for familien. Er ingen klepper i dette så spørsmålet er: Jeg har et bilde som jeg ønsker skal automatisk justere seg etter header størrelsen, avhengig av hvilken oppløsning andre har eller om nettleseren er minimert eller makismert. Nå bil bildet delvis borte når ikke ikke IE er maksimert. Hvordan løser jeg dette? Mvh Bjørn - tålmodig, ønsker å forstå Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 har du satt at header skal være width: 80%; da? isåfall må du bare gjøre det sammen med bildet! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 isåfall må du bare gjøre det sammen med bildet! Og forringe bildekvaliteten så til de grader..? Tror ikke det. Uansett høres dette ut som en dårlig løsning, og man skal egentlig ikke designe etter oppløsning. Det skal fungere uansett. Lenke til kommentar
BWW Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Nå er nå bildet like stort som header, prøvde meg fram, men hvis IE ikke er makismert vises ikke hele bildet, og hvis jeg forandrer skjermoppløsning følger blir det også galt? Hmmm! Skjønner at det ikke er riktig fremgangsmåte jeg bruker.... Hvor vanlig er det å bruke frames? Mange av dere skriver vel alt fra bunnen av, men dere må vel også dele inn sidene på en eller annen måte? Endret 16. desember 2004 av BWW Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 De fleste bruker divs til å dele opp sidene. Frames gjør i hvert fall at siden ser rar ut med forskjellig oppløsning. Men tror det ville blitt lettere å hjelpe deg hvis du hadde en link til siden du trenger hjelp til Lenke til kommentar
BWW Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Sorry men har ikke lastet opp de sidene ennå - sleit litt i går kveld med å få det til. Divs - skal se om jeg har evnen til å forstå det Har du en link til litt info om det kanskje? Siden du har henvist tili linker i mange andre poster Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Ta en kikk i oppslagsverk-tråden øverst i kategorien her, samt www.htmldog.com - så kommer du litt igang iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå