Gå til innhold

hva burde jeg tenke på når jeg skal bytte hovedkor

kick_ass17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et msi kt3 333 hovedkort.. hva burde jeg tenke på når jeg skal skifte hovedkort.. Hva burde jeg satse på socket A... eller ?

Er det noe jeg burde tenke på ovenfor andre komponenter i maskinen?

Hvor mye penger er du villig til å bruke, hva du skal bruke PC'en til og hvilken maskinvare skal du ha?

Men du kan ta harddisk og CD/DVD-drev og slike ting med deg i kabinettet, med mindre du skulle ha et godt skjermkort, må du også kjøpe det med også.

Socket-939 er et veldig bra alternativ. Under følger et forslag:

MSI K8N neo2 platinum Pris: kr 1 195,00

AMD Ahtlon 64 3000 Pris: kr 1 285,00

2 x 512 MB OCZ pc3200 Pris: kr 1 295,00 dette tilbudet for 1 GB minne er veldig bra.

Noen skjermkort-alternativer:

MIDDEL Pris: kr 2 595,00

TOPP Pris: kr 4 495,00

Minstekrav for spill Pris: kr 1 251,00

har en amd athlon xp 3000 tror jeg.. skal være 2 ghz.

Da stiller saken seg anderledes, så hvis du har XP 3000+ kan du nok kjøpe deg et bedre socketA-kort, et nForce2 ultra400 chipset-kort og allikevel ha en godkjent maskin.

Du bør også ha PC3200 RAM.

I tillegg, hvis du spiller trenger du et bra skjermkort, kanskje et av de jeg har linket til, med mindre du har et bra nok fra før.

Lenke til kommentar
Jeg har et msi kt3 333 hovedkort.. hva burde jeg tenke på når jeg skal skifte hovedkort.. Hva burde jeg satse på socket A... eller ?

En ting... ALDRI sats på socket A uansett hva du skal bruke den til... bare bortkastede oenger spørr du meg.. hold deg til AMD, men kjøp 64 bit....

Lenke til kommentar

En ting... ALDRI sats på socket A uansett hva du skal bruke den til... bare bortkastede oenger spørr du meg.. hold deg til AMD, men kjøp 64 bit....

ikke hvis han har en bra CPU fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...