Chris_is_me Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei! Jeg har et problem på min maskin, og det er at jeg kommer meg over hodet ikke inn på kontoen min der. Altså administrator kontoen. Gjeste kontoen og kontoen til min far kommer jeg inn på, men på disse er så mye sperret, og som de fleste vet er det ingen muligheter og få åpnet dette uten at det gjøres ved "hacking" eller fra administrator kontoen! Det jeg trenger hjelp til er hva jeg skal gjøre? Jeg har hørt man kan få programmer som gjør så administrator kontoen kan nås via dette.. hvor får jeg isåfall tak i dette? Siden det er jul og greier er det ikke så mange verksteder åpne som kan ordne maskinen min, og dessuten bor jeg ett godt stykke unna noen slike steder så det ville tatt mye tid. Så vis jeg kunne fått hjelp herfra ville det vært til stor takk! Om jeg plasserte denne tråden rett vet jeg ikke er nå her så vennligs vær snille Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 sant, dette er neppe hardwarerelatert. kan du ikke bare spørre den som er administrator av pcen om hjelp? Lenke til kommentar
Chris_is_me Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Det er jeg som er administrator for dataen.. men kjipeste som er.. passordet!! sier vel resten seg selv! ( PS: Vis en moderator eller administratoren ser dette innlegget, fint vis dere flytter det til riktig sted! ) Lenke til kommentar
Xpen Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Er det ikke han som skrev innlegget som er admin da?? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Antar at dette ikke bryter med retningslinjene da det ikke er beviselig at brukeren har tenkt å bruke den til noe annet enn sin egen maskin. http://ebcd.pcministry.com/ Dette er en cd med mange nyttige verktøy. Bl.a. muligheten til å slette administrator passordet til windows XP/2000/NT. Det er en bootbar cd, så du må ha en maskin som booter fra cd spilleren. Grunnen til at jeg velger å legge det ut selv om det potensiellt kan brukes til å skaffe seg tilgang til maskiner man i utgangspunktet ikke har tilgang til, er at jeg regner med at enhver sikkerhetsansvarlig for offentlige maskiner er såpass oppegående, at booting fra cd/diskett ikke er mulig. Dessuten er denne cd'n veldig nyttig til mange ting, så muligheten til å slette passordet er bare en av flere ting som er mulig å gjøre. Endret 16. desember 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
fblpr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Denne er verdt et forsøk.. http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ Denne funket fint på Win2000 i alle fall Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Annet om hardware: Spørsmål og diskusjon om alt HARDWARE-RELATERT som ikke passer inn i en annen kategori. M.a.o feilpostet og stenges . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg