Gå til innhold

SMS språk gjør meg GAL!

Frohman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Vi lever i en verden der sms-spårk er mer å mer brukt.

Dette gjelder ikke meg, og sikkert ikke dere andre på hardware heller.

Men det er ikke oss det menneskene i rundt oss.

Hver gang jeg spiller cs, wc3 eller battlefield møter jeg et eller annet individ som ikke kan skrive et ord uten å bruke 3 bokstaver. :mad: Dette irirterer meg!!!!!!

Hver gang noen skriver "frkrtlsr" har jeg en tendens til å rope inn i skjermen "å hold kjeft".

Disse latskaps fylte idiotene som ikke gidder å skrive hele setninger gjør meg GAL!!!!!!!!!! Noen som føler det samme?

Takker for alle svar! ;)

jeg føler det samm :wallbash:

Lenke til kommentar

Huff, er enig i hva samtlige skriver her. Brenner i øyene av å se slik skriv. Å skrive FEIL er èn ting, men sånt fjortisspråk tøyer grensene mine. Å skrive "mg,dg," osv på SMS går greit p.g.a det er DER det skal brukes for og få mest for pengene.

Hadde jeg vært lærer og mine elever hadde brukt SMS språk på stiler, så hadde det blitt stryk på flekken og melding med hjem.

*grøss*

Lenke til kommentar

Det aller verste med mobiltelefoner og sms-er er at de fleste venner seg til å bruke de forferdelige ordlistene som ikke inneholder sammensatte ord. Dette fører til at mange begynner å skrive enkelte ord som to, tre, fire eller flere ord.

"Ord listene er jo selv følgelig laget av språk eksperter" :nei: , :nei: og atter :nei:

Jeg, personlig, bruker ikke ordlistefunksjonen når jeg skriver en sms; jeg bruker heller stavemåten, for det går mye fortere når man skriver NORSK!

Hailz til A(stronomer )M(ot )O(rddeling)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...