:---{D Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Seff er jg iritrt av d! Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Få forkortelser jeg hater mer enn "oxo" Lenke til kommentar
rlz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Få forkortelser jeg hater mer enn "oxo" Word. Jeg har like stort hat for ord_delere og de som ikke har hørt om stor bokstav. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 lrzemnen :----p Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hater sms språk til de grader. Men hva betyr frkrtlsr ? Forkortelser ja, kom på det. Priser meg lykkelig over at ingen på min msn liste bruker forkortelser. Endret 16. desember 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har like stort hat for ord_delere og de som ikke har hørt om stor bokstav. hæ? ord deling? store bokstavre? Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det værste er jo at det ikke er forkortelser engang. Forkortelser er ment for å forenkle lange ord og uttrykk vi bruker ofte f.eks. f.eks., osv osv Forkortelsene som fjortisser, smsere og annet avskum driver med er bare irriterende og gjør at både skriving og lesing blir mer komplisert og tidkrevende. De kutter ut alle vokaler i alle ord sånn at de skal ha plass til å skrive 'klem' med tre z'er på slutten. Blir dyrt å sende dobbel melding til svisj vettu! Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Ja, det er vel egentlig SMS-lingo og fjortiss-uttrykk jeg har noe imot. Forkortelser går egentlig helt greit. Osv, mht, etc og sånt... Lenke til kommentar
rlz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har like stort hat for ord_delere og de som ikke har hørt om stor bokstav. hæ? ord deling? store bokstavre? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Du R dom!! ('',) Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Plz a! Lrzmnnen = Ownd 2k! Lol Neida, jeg bare tuller. Jeg er helt enig! Hvis jeg skriver en sms og jeg går ett tegn over grensa, hender det at jeg kutter ut en 'e', men ikke ellers. Forkortelser er også litt kjekt hvis du skal skriver noe veldig fort i et spill. Jeg må ærlig innrømme at jeg bruker det nå og da i wc3 (oida, her var det en forkortelse gitt. WarCraft III var det jeg mente)... Det morsomste er å se setninger som ser ut som en windows-feilmelding - en ekstrem blanding av tall og bokstaver: W8 4 me! U r 2 n00by! G0 4 it! 0mfg, sux0r 2k! I h8 u! Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det morsomste er å se setninger som ser ut som en windows-feilmelding - en ekstrem blanding av tall og bokstaver: W8 4 me! U r 2 n00by! G0 4 it! 0mfg, sux0r 2k! I h8 u! Jepp, 1337-nerdene vet virkelig hvordan de skal gjøre ting effektivt! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg brukte over et halvt minutt på å lese og oversette topic. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Du R dom!! ('',) Hvor er nesa? c",) Lenke til kommentar
lodott Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Noe jeg også hater er folk som skriver dialekt hele tiden. Det blir i tillegg ekstra teit når ordene man skriver blir lengre enn det de er på bokmål/nynorsk. F.eks: Kossn går det med dokkar? Endret 16. desember 2004 av lodott Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Kossn går det med dokkar? ksn gr d md dkr ? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Dialekt skal snakkes, ikke skrives. Lenke til kommentar
Xeenon_ Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 *snip*de som ikke har hørt om stor bokstav. Kjenner den, mest fordi det er en dårlig vane jeg har lagt meg til så ser noen meg bruke liten forbokstav, slap meg Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei. Vi lever i en verden der sms-spårk er mer å mer brukt. Dette gjelder ikke meg, og sikkert ikke dere andre på hardware heller. Men det er ikke oss det menneskene i rundt oss. Hver gang jeg spiller cs, wc3 eller battlefield møter jeg et eller annet individ som ikke kan skrive et ord uten å bruke 3 bokstaver. Dette irirterer meg!!!!!! Hver gang noen skriver "frkrtlsr" har jeg en tendens til å rope inn i skjermen "å hold kjeft". Disse latskaps fylte idiotene som ikke gidder å skrive hele setninger gjør meg GAL!!!!!!!!!! Noen som føler det samme? Takker for alle svar! serri da r d så farli l? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Larzemann: Først lærer man hvordan å skrive god norsk, så kritiserer man andre. I hvertfall hvis man skriver om det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå