hsvindle Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Dette er min historie - I April 2004 bestemte jeg meg for å kjøpe ny bærbar etter at den forrige jeg hadde ble stjelt i ett grovt innbrudd på hybelen min, men det er en annen historie.. Jeg slo til på et tilbud fra whitebox, en 1557 maskin. Jeg ringte inn samme dag og spurte om når maskinen ville bli sendt, fikk til svar at den var til pakking, og slo meg til ro med det. Dagene gikk...uten at det skjedde noe. Og etter en ukes tid ringte jeg igjen, svaret denne gangen var at pga av mange bestillinger av denne maskinen,hadde de ikke flere igjen, men de fikk inn en ny forsyning om 2-3 dager, og da ville min maskin bli sendt blandt de første... skjedde det? nope. En uke etter ringte jeg igjen og trua med avbestille, det resulterte i at de dagen etter sendte maskinen. Og som plaster på såret skulle jeg få oppgradert både harddisk og WLAN kortet, og det stoppet ikke der, jeg skulle også få en kvalitetsveske til en verdi av over 1000,- kr. Jeg takket ja til dette og tenkte at dette var folk som gjorde opp for seg! Så kom den store dagen, jeg hentet pakken på posten, gikk hjem for å åpne den. Fant jeg noen bæreveske i pakken? du skjønner vel svaret her... Men egentlig brydde jeg meg ikke om den vesken, hadde en fra før. Så jeg tok ut maskinen og installerte alt av driver, men kunne ikke få det fantastiske WLAN kortet til å funke. Så jeg ringte inn og spurte om de kunne hjelpe meg, jada det var ingen problem! Men jeg måtte ringe igjen senere fordi han som hadde peil på drivere og sånnt ikke var på jobb den dagen Ringte igjen den neste dagen, og traff på denne driver guruen, han sa at pga at kortet var så nytt (GigaByte WIAG01) så hadde ikke registeret i windows støtte til det. Men det var et sinnsykt bra kort jeg hadde fått, javel sa jeg, men det hjelper lite hvor bra det er når det ikke funker... Jajo, du har jo ett poeng der, men iløpet av dagen skal jeg legge ut en fil som fikser dette problemet! Jeg gikk inn på siden, men ingen drivere kom... før dagen etter. Lastet ned denne, og det funka ikke... Jeg ringte igjen, fikk beskjed at jeg måtte vente en måneds tid før de fikk til en løsning.. Er jo totalt skandale sa jeg, og de sa at jeg kunne sende maskinen inn igjen og få refundert beløpet, men jeg hadde jo allerede begynt å bruke maskinen på skolen og sånnt, så gikk en måned uten WLAN. Etter ca 1 måned kom utrolig nok en løsning på sidene deres, men var ikke akkurat noen enkel løsning, jeg måtte laste ned 3 ISO filer og brenne ut på hver sin CD, for så å formatere harddisken!??!?! og legge inn windows på nytt. Så måtte jeg boote maskinen fra hver av de 3 CD'ene, for å oppdatere bios og gud vet ikke hva. Så når alt var gjort prøvde jeg å installere kortet, funka det? nei... Det viste seg at jeg måtte fjerne "Launch manager", sånn at hurtigtastene ikke funka... , og da fikk jeg det til!!! Hvorfor jeg skrev dette nå var at jeg nettop har formatert maskinen og fikk samme problemene igjen, har prøvd å kontakte whitebox via mail, men får ikke svar. Måtte igjen boote fra de 3 CD'ene for å få det til å virke... Og hurtigtastene funker ikke.... Så konklusjonen er at whitebox suger, enkelt og greit Andre som har hatt noe trøbbel med dem? Endret 16. desember 2004 av hsvindle Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Var jo flere som hadde de slik men de måtte trykke wlan kortet på plass, det kan ha hoppet litt ut under frakt f.eks Lenke til kommentar
hsvindle Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Visst du leser innlegget mitt ser du at kortet funka etter at jeg hadde kjørt de 3 cd'ene, og avinstallert launch manager. Tror neppe de cd'ene fysisk gikk inn og satt kortet på plass Endret 16. desember 2004 av hsvindle Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Du sier noe der, leste ikke innlegget godt nok Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Visst du leser innlegget mitt ser du at kortet funka etter at jeg hadde kjørt de 3 cd'ene, og avinstallert launch manager. Tror neppe de cd'ene fysisk gikk inn og satt kortet på plass :!: Haha. Dagens post... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Hvis du søker på Whitebox i forumet vil du finne utallige andre med liknende erfaringer. Whitebox suger verre enn pampers for å si det rett ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå