Gå til innhold

katoden min brant opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig at et neonrør hadde blitt varmt inni en PC. Hvis du har kjent at neonrørene under en bil ikke er varme er det sansynligvis fordi det er ganske kaldt ute, og rørene får kjøling, men i en PC kan temperaturen komme godt over 30*C, da er det mulig at neonrør hadde blitt ganske varme. ;)

Har aldri kjent selv, men jeg tipper at det er sånn.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
De noen rørene mine har jeg inni pc'en, og de blir ikke varme av seg selv, de utvikler ingen varme.. de kanskje blir passivt oppvarmet av psc'en, men utvikler ikke varme...  :p

da har du vell kald katoder?

Skal "KALD" bety at den ikke blir varm? Mine "Kalde katoder" blir iallefall varme :hmm:

Lenke til kommentar
De noen rørene mine har jeg inni pc'en, og de blir ikke varme av seg selv, de utvikler ingen varme.. de kanskje blir passivt oppvarmet av psc'en, men utvikler ikke varme...  :p

da har du vell kald katoder?

Nei, er neon rør ifra Thorshov Bilrekvisita.. Ett grønt og ett blått. De blir IKKE varme..

Lenke til kommentar
De noen rørene mine har jeg inni pc'en, og de blir ikke varme av seg selv, de utvikler ingen varme.. de kanskje blir passivt oppvarmet av psc'en, men utvikler ikke varme...  :p

da har du vell kald katoder?

Skal "KALD" bety at den ikke blir varm? Mine "Kalde katoder" blir iallefall varme :hmm:

I forhold til dei "vanlige" katodene som dei bruker som referanse som blir opp mot 3000C, så er det egentelig relativt kaldt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...