Chief_R-W Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Selv brent opp katoden min jeg og en 20cm gul katode. Ble svart og fint i den 1 enden ja og luktet ikke spessielt godt. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Men NEON blir ikke varmt!! Det er bare oppskrytt! har dere egen erfaring med det kanskje?? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 Mulig at et neonrør hadde blitt varmt inni en PC. Hvis du har kjent at neonrørene under en bil ikke er varme er det sansynligvis fordi det er ganske kaldt ute, og rørene får kjøling, men i en PC kan temperaturen komme godt over 30*C, da er det mulig at neonrør hadde blitt ganske varme. Har aldri kjent selv, men jeg tipper at det er sånn. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 De noen rørene mine har jeg inni pc'en, og de blir ikke varme av seg selv, de utvikler ingen varme.. de kanskje blir passivt oppvarmet av psc'en, men utvikler ikke varme... Lenke til kommentar
xcase Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 De noen rørene mine har jeg inni pc'en, og de blir ikke varme av seg selv, de utvikler ingen varme.. de kanskje blir passivt oppvarmet av psc'en, men utvikler ikke varme... da har du vell kald katoder? Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 23. mars 2005 Del Skrevet 23. mars 2005 De noen rørene mine har jeg inni pc'en, og de blir ikke varme av seg selv, de utvikler ingen varme.. de kanskje blir passivt oppvarmet av psc'en, men utvikler ikke varme... da har du vell kald katoder? Skal "KALD" bety at den ikke blir varm? Mine "Kalde katoder" blir iallefall varme Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 De noen rørene mine har jeg inni pc'en, og de blir ikke varme av seg selv, de utvikler ingen varme.. de kanskje blir passivt oppvarmet av psc'en, men utvikler ikke varme... da har du vell kald katoder? Nei, er neon rør ifra Thorshov Bilrekvisita.. Ett grønt og ett blått. De blir IKKE varme.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 De noen rørene mine har jeg inni pc'en, og de blir ikke varme av seg selv, de utvikler ingen varme.. de kanskje blir passivt oppvarmet av psc'en, men utvikler ikke varme... da har du vell kald katoder? Skal "KALD" bety at den ikke blir varm? Mine "Kalde katoder" blir iallefall varme I forhold til dei "vanlige" katodene som dei bruker som referanse som blir opp mot 3000C, så er det egentelig relativt kaldt. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 (endret) Hmm.. Når jeg våkna opp i dag tidlig så skulle jeg koble ifra katodene fra inverteren, oppdaga jeg at pluggen fra katoden var 'litt' brent.. Og kjøpte det i går... hmm.. EDIT: Sunbeam UV fra Microplex Endret 24. mars 2005 av HoaXed Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 Ergo: Drit i katoder, det ser berre dumt ut uansett. Lenke til kommentar
xcase Skrevet 24. mars 2005 Del Skrevet 24. mars 2005 dere som har problem med katodene, send en mail til microplex, så ordner det nok seg.. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 Min svidde seg også nå... Men noen som vet hvor mange volt katodene er? Kunne kanskje brukt inverteren til noe annet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. mars 2005 Del Skrevet 27. mars 2005 dere som har problem med katodene, send en mail til microplex, så ordner det nok seg.. har gjort det sender denn inn på tirsadg Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Min svidde seg også nå... Men noen som vet hvor mange volt katodene er? Kunne kanskje brukt inverteren til noe annet. Er det ikke snakk om 400-600 volt a? er iallefall det på neon.. eller? Endret 28. mars 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 Hmm .... kan man f.eks koble katoder rett på et 12V batteri på en moped uten inverter? Lenke til kommentar
Kvammis Skrevet 28. mars 2005 Del Skrevet 28. mars 2005 (endret) Hmm .... kan man f.eks koble katoder rett på et 12V batteri på en moped uten inverter? Tror neppe det, siden man må bruke inverter på pc som også er 12v... Og inverteren lager 12v om til 400-600v som katodene trenger.. Endret 28. mars 2005 av m3tro89 Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 min blå katode fra microplex ble så varm at limet smelta og det røret som lyser inni datt ut hehe Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 hva hvist du pakker dem inn i alu.folie? blir brannen isolert da eller øker man brannfaren pga. varme isolering Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Tror nok at inverteren hadde blitt ganske varm da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå