frakk2000 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Du bør si i fra hvor du kjøpte katodene, uansett om du har kvittering eller ikke. (De burde ha navnet ditt i databasen). Hvis det viser seg at det er en produksjonsfeil på disse inverterene, kan det bety en ganske kraftig smekk på sunbeam. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 ok Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Veldig bra at du postet dette, så nå kan vi andre vere mere oppmerksom Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 er det gass i uv katodene?...eller er det bare uv lyset mitt som lager lyd?....syns jeg har hørt sånne lekkasje lyder er ikke sikker Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 hehe kalde katoder på 90 grader koslig... har revoltec jeg funker bra. sett veldig mange sunbeam katoder som lyser dårlig og dør fort Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Min inverter har også brent. den brant seg i tillegg igjennom plasten så polene lå rett i kabinettet. tok på hardisken helt tilfeldig så fikk jeg støt. den døde på stedet for å si det slik. fant senere ut når jeg åpnet kabinettet at invertern brant. jaja siste gang jeg har kathode. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jaja siste gang jeg har kathode. Holder eg med deg i. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 jeg har lagt opp uv katoder i pulten min og de har stått på i noen døgn nå, og uten sikring i inverterne forde de hadde blitt herpa. så jeg bare tokk frem en bit ståltråd, tinn, loddebolt og lodde"skillsa" mine og fiksa det, ikke trykt men samme det, kortslutter det så er det sånn greie i psu'en som gjør at den skrur seg av, (denne er ikke koblet til pcen)katode rørene er fortsatt kalde. og inverterne er kalde, men de er ikke i noen boks eller no, de er åpene. UV katoder alt sammen. sunbeam katoder og ene inverteren, andre inverteren vet jeg ikke hva er, den kosta 20 kr på digitalinpuls med en gul katode en gang Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har nettopp kjøpt meg Revoltec UV catoder. Jeg ser F-14 har gode erfaringer med Revoltec katodene. F-14: Hvor lenge har du hatt katodene dine? Er det noen som har hatt dårlige erfaringer med Revoltec katoder? Lurer litt når jeg ser flere som har begynnt å brenne. Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Jeg har nettopp kjøpt meg Revoltec UV catoder. Jeg ser F-14 har gode erfaringer med Revoltec katodene. F-14: Hvor lenge har du hatt katodene dine? Er det noen som har hatt dårlige erfaringer med Revoltec katoder? Lurer litt når jeg ser flere som har begynnt å brenne. har hatt dem siden mai lyser sterkt enda og ingen tegn til at noe er svidd Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 men en ting til....er det gass i uv katodene? Nei, det er ikke gass inni. Min har knust litt, og det er ikke gass i den. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 hmm har aldri vert noe gass inni mine Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Sikker på at det ikke er plastrøret rundt katoden som har knust litt? Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 kansje.,..men da hadde det ikke vært noe mer lys igjen i katoden viss det hadde lekket ut gass.... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 (endret) Altså, OM det er gass i katoden, (noko eg trur, men ikkje er sikker på) så er det ikkje inni plastbeskyttelsen utapå, men inni sjølve glasrøyret. Om du knekker ein katode i to, ser du at den er hul i midten. Endret 21. desember 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 tror det var noe galt med katoden. jeg hadde en 10cm uv som brant opp etter bare et par uker Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Har fikla litt inni kabisset idag, og når jeg starta opp igjen lyste bare halve katoden. (rød og blå, blå lyste ikke) Tror ikke jeg tør bruke den mer nei... Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Altså, OM det er gass i katoden, (noko eg trur, men ikkje er sikker på) så er det ikkje inni plastbeskyttelsen utapå, men inni sjølve glasrøyret. Om du knekker ein katode i to, ser du at den er hul i midten. Kan si dere helt sikkert at det IKKE er gass inni plexirøret på katodene, har selv tatt ut selve katoden ut av det røret mange ganger og det er ikke no farlig med det, var faktisk ikke varmt engang Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Det er det eg seier. Plastrøret utapå er kun til beskyttelse. Katoden er det tynne røret som ligger inni. Lenke til kommentar
Thel Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Satrucci_ har rett, selve katoden er det runde røret som er inni, og etter deg jeg mener er det inni selve katoden det er gass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå