Gå til innhold

Hjelp til å skrive kontrakt?

twarr

Anbefalte innlegg

Heisann,

(vet ikke om dette er feilpostet, men i så fall, moderatorer: flytt denne så mye dere vil..)

Skal starte enkeltmansforetak, og trenger i den sammenheng en kontrakt.

Jeg trenger kontrakt for pengefordeling mellom den andre parten, hvem skal ha nøkler, hvem som eier maskinen osv.

Har aldri skrevet en kontrakt før, så hjelp hadde blitt veldig verdsatt... kanskje noen vet om en kontraktmal? Har søkt litt på nettet men ikke funnet en som passer så bra.

Er vel også ganske viktig å utelukke noen klaushull, slik at jeg ikke kommer i problemer senere visst den andre parten slår seg vrang? Håper det er noen her som kan dette med lovverk, klaushull og det å skrive kontrakt som orker å hjelpe meg :)

På forhånd en stor takk,

mvh

Twarr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du starte et Enkeltmannsforetak med flere? Utifra det jeg leser av ditt innlegg så er det bedre for dere å starte et ANS (Ansvarlig Norsk Selskap). Ta kontakt med Brønnøysund, de kan hjepe deg med info om foretaksform, regelverk og veldig mye annet nyttig. De kan også henvise deg til rett plass for standardkontrakter.

Lenke til kommentar
Sier bare en ting: advokat. Dette er advokat mat deluxe, slik blir også begge parter fornøyde.

Joda, men har ikke råd til advokat.. det er ikke så mye penger man tjener på dette.. derfor jeg spør i forumet, i tilfelle at noen kunne hjelpe meg med det..

GOD JUL forresten til alle ! :xmas:

Endret av twarr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Joda, men har ikke råd til advokat.. det er ikke så mye penger man tjener på dette.. derfor jeg spør i forumet, i tilfelle at noen kunne hjelpe meg med det..

GOD JUL forresten til alle ! :xmas:

Anbefaler absolutt advokat, men du kan jo alltids forsøkte no.jus på USENET, selv om dette først og fremst er et fagforum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...