Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

to trådløse rutere etter hverandre

Anbefalte innlegg

Beklager om dette er tatt opp før her i forumet, men fant ingen som poster som skulle tilsi at dem ville hjelpe meg.

Jeg har dårlig forbindelse til min ruter, datamaskinen er i kjelleren, mens rutern står i 2. etasje i huset.

Nå har jeg to rutere (kjøpte en ny, for å se om dette hjalp, men ikke så veldig mye), men jeg lurte på om det i det hele tatt er mulig å bruke den andre ruteren som en slags mellomstasjon som igjen er oppkoblet mot "hoved"-ruteren. Hvor jeg da kobler min PC opp mot mellomstasjonen istedenfor.

Hvis dette er mulig, hvordan setter jeg da opp "mellomstasjons" ruteren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes som regel ett valg i ruteren som det står "Use as Access Point" eller.no

Dette velger du på den siste av ruterne (den lengst vekk fra Internet-oppkoblingen) Så setter du den til å operere i samme IP-range som den første ruteren (og resten av nettverket ditt)...

Lenke til kommentar
Det du trenger er en trådløs repeater som f.eks. denne:

http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=357

De fleste routere eller rene Access Points er stort sett avhengige av å bli koblet til nettverket via kabel.

Den trådløse repeateren det er link til ovenfor tar å forsterker et eksisterende trådløst signal uten behov for kabel.

Men han har jo allerede 2 routere, så da kan han jo likesågodt bruke de?

Må bare kjøpe en lang kabel.

Lenke til kommentar
Det du trenger er en trådløs repeater som f.eks. denne:

http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=357

De fleste routere eller rene Access Points er stort sett avhengige av å bli koblet til nettverket via kabel.

Den trådløse repeateren det er link til ovenfor tar å forsterker et eksisterende trådløst signal uten behov for kabel.

Men han har jo allerede 2 routere, så da kan han jo likesågodt bruke de?

Må bare kjøpe en lang kabel.

stemmer det, men jeg vil helst slippe disse kablene, og det ser ut til at ingen av ruterne kan koble seg til en annen ruter UTEN kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...