Gå til innhold

Systemfeilmelding - noen som kan oversette

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første bør du slå av automatisk restart etter systemfeil.

System properties->Advanced->Startup and Recovery->Fjern hake ved Automatically restart

Det som står i feilsignaturen er sannsynligvis stopp-koden. Søk på Google etter "windows xp stop 0x50".

Denne stopp-feilen er som regel knyttet til drivere eller maskinvare-feil. Sjekk enhetsbehandleren for mistenkelig maskinvare.

Test minne med memtest. Last ned Sandra, kjør benchmarks på ulik maskinvare (ikke risikofritt).

mvh

IP

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor IP kaller det "ikke risikofritt" å kjøre Sandra. Det du kan "risikere" er at maskinen fryser og må restartes hvis du har noe ustabilitet i maskinen din.

For å fjerne eventuell risiko:

Ikke skriv et helt manus uten å lagre det, for å så hardteste med Sandra eller andre programmer.

Ikke rediger viktige filer mens du gjør dette, generelt, tenkt deg at det verste som kan skje, er at maksinen kan restarte/fryse.

Ingenting her i verden er risikofritt, det gjelder bare å leve livet helt ut! :p

Du har nok ingenting å bekymre deg for (annet enn å få fiksa maskinen din).

Lenke til kommentar

Virker som et driverproblem. Du har vel tilfeldigvis ikke SIS chipset/ onboard skjermkort? Har erfart at SP2 og enkelte SIS drivere er en veldig dårlig kombinasjon (sis generelt er etter min mening en dårlig "kombinasjon", men nok om det).

Ville uansett sjekke minnet med MEMTEST86, og sjekka at CPU tempen er grei.

Lenke til kommentar

memtest86? noe i sandra? jeg testa noe benchmark greier i sandra men kom ikke fram til så masse nyttig.. får nå blåskjerm isteden for at dataen bare kutter da, men må restarte uansett.. kan ta bilde av skjermbildet jeg får om det er noen som forstår seg på slikt.. btw er utrolig iriterende.

Lenke til kommentar

memtest86 er et program du enkelt finner på internett (Google) som du laster inn på en diskett og booter maskinen fra denne. Da får du opp et program i deilig DOS-grafikk som tester minnebrikkene dine grundig. Hvis minnet ditt er grunnen til at maskinen din kræsjer, er memtest86 programmet til å finne det ut!

Prøv først memtest86, så tar du ut en av minnebrikkene (hvis du har flere) og prøve alle mulige kombinasjoner for å finne ut hva som er feil.

Lenke til kommentar

kjører memtest nå, har drevet på i to timer omtrent, ferdig snart? kan ta bilde av blåskjermen når det skjer neste gang. skal sjekke om noe står løst inni kassen. ossn sjekker jeg cpu temp uten asus probe og tempratur måler som er fysisk

Edit: sitter på en annen pc nå asså.

Edit2: ossn avbryter jeg memtesten?? har ikke tid til mer, må legge meg, har oppkjøring i mårra :cry:

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...