Gå til innhold

Temp måling av Intel P4


exmith2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
har samme type prober selv... og selv et A4 ark er alt(!) for tykt!

Mener jeg også..men trådstarter sier jo at han har helt normale temperaturer..selv om han har gjort "kardinalsynden" å montere proben mellom heatspreader og sink.

I mitt tilfelle hvor det kun var snakk om litt feil montering på siden av heatspreader føyk temp'en rett opp i 70+++.

Merkelig..lurer på om proben allerede har tatt kvelden og viser konstant 45-50 grader? :)

Lenke til kommentar
har samme type prober selv... og selv et A4 ark er alt(!) for tykt!

Mener jeg også..men trådstarter sier jo at han har helt normale temperaturer..selv om han har gjort "kardinalsynden" å montere proben mellom heatspreader og sink.

I mitt tilfelle hvor det kun var snakk om litt feil montering på siden av heatspreader føyk temp'en rett opp i 70+++.

Merkelig..lurer på om proben allerede har tatt kvelden og viser konstant 45-50 grader? :)

Proben fynker fint den:D Måler romtemperaturen i kabinettet nå, å den ligge på ca 20grader osv....

 

:p:p:p

 

og når jeg klemmer på den så øker temperaturen osv.... :tease:

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hvor på heatsinken skal man feste proben? Har en akkuratt maken en.

Har en P4 3.0ghz ''Prescott''

Altså.. ADT har vist en illustrasjon på hvordan det kan gjøres..

Akkurat slik har jeg montert proben fra min Vantec Fan-control på min Prescott.

Den viser ett par-tre grader for lite i forhold til BIOS, men det er godt nok..

Dersom du har en probe hvor føler sitter i enden av to tynne tråder skal/kan disse tråkles mellom pinnene slik at proben ligger rett under kjernen..

Lenke til kommentar

hva med å ta temp-måleren under coren da???????? det funker fett det da, funket fint med en thermaltake temp-måler i så fall, bare ikke ledningene som skal gå ut fra cpu er for tjukke :thumbdown:

 

 

EDIT: bios måler core-temp med proben målte du heatspread temp

Endret av clue
Lenke til kommentar
Man kan jo ikke bare teipe den heller da!  :p

med dobbeltsidig teip jo.... eller araditt fks.

heahea dette kan du du jah :dribble::dribble::dribble:

 

LOLISH :p

 

Dobbelsidigteip???? Måler vell proben 3grader :D Siden den er alt for langt vekke fra cpuen :hmm:

dette viser bare hvor lite du vet :roll: kan jo ikke prøve å forklare noe til folk som ikke vil forstå

Lenke til kommentar
Man kan jo ikke bare teipe den heller da!  :p

med dobbeltsidig teip jo.... eller araditt fks.

heahea dette kan du du jah :dribble::dribble::dribble:

 

LOLISH :p

 

Dobbelsidigteip???? Måler vell proben 3grader :D Siden den er alt for langt vekke fra cpuen :hmm:

dette viser bare hvor lite du vet :roll: kan jo ikke prøve å forklare noe til folk som ikke vil forstå

ÅÅÅ hvis du bruker en VANLIG dobbelsidigteip, den er jo tykk, da ligge jo proben langt fra heatspreaderen!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...