exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hei... Trenger hjelp til hvor jeg skal feste proben min til min cpu Intel P4 2,53 Jeg fant nettop ut at cpuen min ikke hadde en liten kjerne sånn som alle andre cpuer.. Ligger jo ei stålplate oppå Så jeg lurer på hvor jeg skal plasere proben for å få mest mulig nøyaktig målig på temperaturmåleren min...... Bilde cpu 1 Bilde cpu 2 Noen som har festet probe til intel pentium 4 før?! Her har dere et bilde om hvordan jeg prøvde første gang, da sto det 39grader på temperaturmåleren og 55-60 i bios.... Bilde Endret 16. desember 2004 av exmith2k Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 du må ikke putte proben oppå prosessoren! det skaper dårlig kontakt mellom prossessor og kjøler... Legg den heller inntil siden av heatspreader'en... bør vise nogenlunde riktig temperatur da... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 du må ikke putte proben oppå prosessoren! det skaper dårlig kontakt mellom prossessor og kjøler... Legg den heller inntil siden av heatspreader'en... bør vise nogenlunde riktig temperatur da... Kan du tegne i paint på det bildet og hvise hvordan ? Fatta ikke det du sa.... Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 du må ikke putte proben oppå prosessoren! det skaper dårlig kontakt mellom prossessor og kjøler... Legg den heller inntil siden av heatspreader'en... bør vise nogenlunde riktig temperatur da... Kan du tegne i paint på det bildet og hvise hvordan ? Fatta ikke det du sa.... sure thing Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Ja men proben er for stor til å settes på siden av prosessoren, trodde ikke det var så farlig om jeg satte den på prosessoren, fordi den er jo så enormt tyn å pluss at det er kjølerpasta over alt.............. Når jeg prøvde det så forandra ihvertfall ikke tempen i bios, å det ble jo ikke temperaturforsjell når proben lå mellom cpu og kjøler.... Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 putt proben opp i rumpen om du vil, bare ikke mellom kjøler og heatspreader, det ødelegger kontakten... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 putt proben opp i rumpen om du vil, bare ikke mellom kjøler og heatspreader, det ødelegger kontakten... haha funny shit Men hva skjer når det ødelegger kontakten? Går det utover gradene eller kan cpuen bli ødelagt? Proben er jo på 0,00001 mm........ Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 putt proben opp i rumpen om du vil, bare ikke mellom kjøler og heatspreader, det ødelegger kontakten... haha funny shit Men hva skjer når det ødelegger kontakten? Går det utover gradene eller kan cpuen bli ødelagt? Proben er jo på 0,00001 mm........ er klar over dette, men det skaper fremdeles et mikroskopisk gap, som selv ikke AS5 vill fylle slik at du får god nok kontakt. Du risikerer ikke direkte å ødelegge noe, men det kan selvfølgelig oppstå problemer når du lar cpu bli for varm... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hør nå på ADT.. han har jo til og med vist deg en illustrasjon.. Du må *absolutt ikke* plassere problen oppå heatspreader.. Da vil du ødelegge proben, i tillegg vil systemet slå seg av/throttle ned rimelig kjapt med en CPU-temp på 70+++... Det blir da nemlig ikke god nok kontakt mellom kjøler og CPU.. Tro meg.. jeg har ufrivillig opplevd det.. og jeg var ikke så "dum" at jeg la proben oppå, men litt for mye inntil kanten.. Etter å ha plasert den slik som ADT har vist fungerte det perfekt.. proben viser dog noen grader for lite.. Den skal ideelt sett plaserers under kjernen, men da må det være en probe som har to tynne tråder før selve proben (sånne som Thermalright leverer med kjølerne sine). "Sånn som all andre CPU'er"... trådstarter er tydeligvis mer vant til AMD Endret 15. desember 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) yesyes... Men så lenge tempen ligger på rundt 40-50 grader så gjør det jo ikke noe... Jeg må jo feste proben ett eller aent sted uansett, å på sidene funker det jo ikke =o( Jeg prøvde jo med proben på heatspreaderen å det funket jo fint... Cpuen lå på rund 45-50 grader...... La jo proben lengst mulig på siden på heatspreaderen... Endret 15. desember 2004 av exmith2k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hmmm.. det var jo interessant.. Hva slags probe er dette? Noe som følger med en viftestyring? Den må jo tydeligvis være "noe" tynn... når det funker så greit.. tempen din er jo ihvertfall OK.. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 man ser jo ut i fra bildet ditt iallefall at det er mer enn nok plass å plassere proben din på siden av heatspreader'en... bare lim den fast med superlim, evt. dobbeltsidig teip... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Hmmm.. det var jo interessant.. Hva slags probe er dette? Noe som følger med en viftestyring? Den må jo tydeligvis være "noe" tynn... når det funker så greit.. tempen din er jo ihvertfall OK.. aaa nå begynner dere å forstå hva jeg sier jah endelig Temperaturmåleren er fra microplex.no Denne her, men i sort utgave Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 man ser jo ut i fra bildet ditt iallefall at det er mer enn nok plass å plassere proben din på siden av heatspreader'en... bare lim den fast med superlim, evt. dobbeltsidig teip... SUPERLIM? på heatspreaderen? Mellom heatspreaderen og proben ? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 man ser jo ut i fra bildet ditt iallefall at det er mer enn nok plass å plassere proben din på siden av heatspreader'en... bare lim den fast med superlim, evt. dobbeltsidig teip... SUPERLIM? på heatspreaderen? Mellom heatspreaderen og proben ? ja, det spiller ingen rolle hva du fester den med! så lenge den sitter fast til heatspreader'en... fester du den med superlim, er det kanskje mulig du ikke får den av uten å ødelegge den, så var jeg deg, ville jeg heller brukt dobbeltsidig teip... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 man ser jo ut i fra bildet ditt iallefall at det er mer enn nok plass å plassere proben din på siden av heatspreader'en... bare lim den fast med superlim, evt. dobbeltsidig teip... SUPERLIM? på heatspreaderen? Mellom heatspreaderen og proben ? ja, det spiller ingen rolle hva du fester den med! så lenge den sitter fast til heatspreader'en... fester du den med superlim, er det kanskje mulig du ikke får den av uten å ødelegge den, så var jeg deg, ville jeg heller brukt dobbeltsidig teip... komme all varmen gjennom teipen da? hørstes litt rart ut Lenke til kommentar
ADT Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 ja, er jo bare snakk om en liten teipbit, det er ikke så veldig viktig det her. så lenge du ikke legger den oppå heatspreader'en... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Orker ikke stresse med lim eller teip Legger den oppå heatpreaderen jeg, funka jo fint sist gang jeg gjor det, lå på 45-50 grader ...... Lenke til kommentar
ADT Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 ok, men ikke skyld på meg når du finner ut av temperaturmåleren har blitt ødelagt i klemmet, viser feil temperatur, og pc'en slokner på grunn av svidd cpu Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) ok, men ikke skyld på meg når du finner ut av temperaturmåleren har blitt ødelagt i klemmet, viser feil temperatur, og pc'en slokner på grunn av svidd cpu det gikk jo greit sist gang proben er jo ca like tynt som et a4 ark.... Endret 16. desember 2004 av exmith2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå