jajaja Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Har kjøpt ny HD grunnet støyproblemer med den gamle. Jeg tenker som følger: 1: koble ny HD i ledig slot 2: Partisjonere og formattere (hvordan man nå gjør det..? men det finner jeg vel ut av..?) 3: Kopiere alt fra gammel til ny HD 4: Ut med gammel HD Og vips er bytte gjort..? Er det så enkelt? Magefølelsen min forteller meg at det ikke er det. Det må jo være en slags oppstartsfil som må fortelles at det er en ny HD her? Tar gjerne imot tips. Endret 15. desember 2004 av jajaja Lenke til kommentar
Erik_Lothe Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 tror det skal funke greit ja... for å partisjonere og formatere går du på kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Lagringsplass > Diskbehandling bare høyreklikk og formater (i Windows XP) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Du kan ikke kopiere operativsystemet over slik, hvis det er dét du mener med punkt 3. Da må du bruke Norton Ghost eller noe lignende. Mulig gamle Windows-versjoner synes det er greit, men Win2k og XP liker ikke å bli behandlet slik. Du får nok ikke lov til å kopiere alle filene heller. Start/kjør/diskmgmt.msc er snarveien for Disk Management/Diskbehandling forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå