laaw Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Har hatt en del problemer med skjermkortet mitt som har nektet og kjøre programmer som bruker 3d i AGP8X. Har lenge trodd dette var et driver problem, men beit til slutt i det sure eplet og satt agp til 4x i hovedkortet mitt. Til min store glede så viste virket det, og i tillegg så viser både RivaTuner og nVtab at jeg kjører i 8X selv om hovedkortet er satt til 4X. Er dette en bug i biosen eller er det rett og slett RivaTuner og nVtab som tar feil? Har ikke hatt tid til og ta noen tester på ytlese enda, men hvis det er slik at kortet kjører i 4X har dette mye og si på ytelse? (tatt i betraktning at CPU en min bremser kortet og gjør at jeg ikke får full ytelse i AGP8X heller) Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hvilket skjermkort og hovedkort har du? har du prøvd å justere andre innstillinger i BIOS? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Tror ikke du skal bekymre deg for det. Med mange AGP 8x kort får man like bra ytelse selv om man kjører på AGP 4x (Så en test for en stund siden, i et blad tror jeg) Du har vel ikke store problemer med spill osv? Hvis ikke så husk: "If it ain't broke, don't fix it". Jeg lurer også på hva slags kort, hovedkort og cpu du har. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Man merker sjelden noen ytelsesforbedring ved 8X kontra 4X AGP. I alle fall var det slik med forrige generasjon kort, det er mulig den nye generasjonen trenger mer båndbredde, men jeg tviler egentlig. 4X AGP er faktisk en hel del... Lenke til kommentar
dbdm Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Prøv og oppdater BIOS på hk og skjermkortet. db Lenke til kommentar
laaw Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 oi sorry mente jeg hadde maskin spec i profilen her, men var vist et annet forum. Jeg har et Club3D 6800 NU på et Asus A7V600 hovekort. Har nyeste Bios på hovedkortet og kjører 67.02 drivere på kortet. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det viktigste er at du finner en innstilling som gjør kortet stabilt, noen titalls poeng i 3dmark til og fra betyr ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå