Mp5 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har tenkt å lage en fil som avinnstallerer windows messenger, kommandoen for det er jo "RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove" som man må skrive i kjør diagonalen. Er det noen som vet hva jeg må skrive i notepad, og hvilket filformat jeg må lagre det i for at det windows messenger skal avinnstalleres? (Samme prinsippet som at man går inn på kjør, og skriver kommandoen og programmet avinnstalleres. Forskjellen er bare at man bare trenger å dobbelklikke på filen, så avinnstalerer det seg selv). Vet det er litt dårlig formulert Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Ehm, mulig jeg misforstår, men du må nok kompilere filen først... Har ingen idé om hvordan du sender kommandoer til cmd.exe, men jeg regner med at det finnes en innebygd funksjon i C++ eller Delphi. Endret 15. desember 2004 av @kd Lenke til kommentar
Mp5 Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg kan ingenting om programmering. C++, C# o.l Lenke til kommentar
søppel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Lag en fil i notepad, kall den "uninstall-msn.bat", og skriv inn dette: @echo offecho This will uninstall MSN; press enter to continue, or CTRL-c to exit. pause RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove pause (rundt 10 år siden sist jeg surret med batch-filer, så kan hende noe er galt) Nå kan du dobbeltklikke på denne bat-fila, så kjøres kommandoen(e) i den. Edit: Moderatorer: dette er Windows-spesifikt - så flytt gjerne tråden. Edit2: Mulig du må legge til "'er rundt teksten til echo, slik altså: echo "This will uninstall MSN; press enter to continue, or CTRL-c to exit." Endret 15. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
Mp5 Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Takker, det virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå