lilleninni Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Med utgangspunkt i antydning av bruk , fra PSData ; Samsung DVD Recorder Black Bulk With Software, TS-H552B 439.51 Samsung Harddisk 160.0GB SATA 8MB 3.5" NoiseGuard SilentSeek, 650.00 Msi Mainboard S-939 RS480 mATX PCI-E VGA Audio LAN 1394 Bulk, 660.00 2 stk.Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns, 455,- x2 , 910.00 AMD CPU Athlon-64 3000+ S-939 1.8GHz 512kB Boxed, 1,010.00 Aopen Case ATX Tower 350W Black Front-USB / Audio / 1394 H600B , 595.00 Netto: 4,264.51 MVA: 1,023.48 Totalt NOK 5,287.99 Om behovet for mer "trøkk" i spill/mer HD-plass melder seg så har nok både Raptor og skjermkort sunket i pris innen den tid. Oppsettet blir svært stille , det er lite sannsynlig at viften Aopen sender med kabinettet behøves idriftsatt uten separat skjermkort. Legg resten av beløpet til neste korsvei eller alt. i LCD(stor)/gode 2.1/4.1 PC-høytalere(Klipsch) . Som sagt vil jeg heller investere nå, før jeg får brukt opp pengene på noe ufornuftig sånn som mat og klær og sånt... Har allerede både LCD-skjerm og mye bedre høyttalere enn jeg trenger, så da putter jeg heller mer bra stæsj inni boksen. som forøvrig blir en sånn en hvis ikke noen har en sabla god grunn til at den suger. synes den er pen, også liker jeg at den har innebygd kjøling og sånt... har også byttet til annen type harddisk, men beholdt raptoren som OS-disk... separat skjermkort VIL jeg ha, har bare dårlige minner om de innebygde variantene i diverse PC'er opp gjennom årene... lurer derfor på om noen har erfaringer med dette skjermkortet? og passer det i resten av systemet? hva bør jeg evt velge i stedet? setter fortsatt pris på linker... lilleninni PS: systemet ser nå slik ut: S-939 Lenke til kommentar
Cilveran Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Først og fremst: Det kortet du har satt opp link til der er et agp kort, mens hovedkortet du har valgt har den "nye" pci-e porten. Da må du ha et pci-e skjermkort. #2: Radeon 9800 er utdatert... GeForce 6600GT har tatt over (slår x700 i tester) Så et GeForce 6600 GT i pci-e er slett ingen dum ide PS: 6600GT slår (ifølge stickyen på skjermkort-forumet) 9800pro med 25% i ytelse... Eks: Dette ? XFX GeForce 6600GT GDDR3 EDIT: Dette er litt rimeligere (med dårligere minnebrikker...) 6600gt Endret 27. desember 2004 av Cilveran Lenke til kommentar
lilleninni Skrevet 29. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2004 (endret) Ja, da venter jeg nesten bare på at snille lånekassen skal sende meg penger før jeg kan bestille den fine nye pc'en min... etter å ha samlet alle forslagene fra dere her inne, har jeg et oppsett klart. ulempen er bare at jeg ikke har råd til alt på en gang.... etter min vurdering, må jeg velge mellom "lagringsdisk" og "OS-disk" nå, og heller kjøpe den andre når jeg ramler over noen kroner igjen... hvilken bør jeg vente med? har en 200 Gb usb-disk som jeg nå bruker til lagring, og det kan jeg vel strengt tatt fortsette med en stund til. men på den andre siden, så kan jeg jo lage en liten partisjon til OS på den nye lagringsdisken, og heller kjøpe raptoren senere... hva mener dere vil være lurest? hvilken type disk spår man mest prisnedgang på i løpet av våren? og er dette oppsettet egnet for å bygge ut dersom større behov til fart, lagring, grafikk osv skulle oppstå? ærlige meninger nå... lilleninni PS: hvis det er noe småtteri/dill som jeg trenger for å sette dette sammen på en brukbar måte, er det fint om dere forteller meg det... ledninger osv... må budsjettere med det også... edit: Handleliste hos Komplett.no PC-utstyr vil ikke la meg legge ut handleliste her... men der blir frakten av en eller annen grunn over dobbelt så dyr for samme tingene... merkelig... totalpris på pcutstyr: 9.994,00 + frakt Endret 29. desember 2004 av lilleninni Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 (endret) hvilken bør jeg vente med? har en 200 Gb usb-disk som jeg nå bruker til lagring, og det kan jeg vel strengt tatt fortsette med en stund til. men på den andre siden, så kan jeg jo lage en liten partisjon til OS på den nye lagringsdisken, og heller kjøpe raptoren senere... hva mener dere vil være lurest? hvilken type disk spår man mest prisnedgang på i løpet av våren? "Lagringsdisker" kommer nok til å synke i pris, fordi det hele tiden kommer nye med mere lagringsplass. Kjøp 250gb du, også lag en egen partisjon til OS. (Tror eg ) (Selvom eg ville kjøpt Raptor, fordi eg hater partisjoner ) Endret 31. desember 2004 av PCXray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå