Gå til innhold

Hjelp til X800XT OC?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er helt ny på dette innen overklokking. Har satt meg ned med et program som heter ATI-tool v.0.0.22. Jeg vet liksom ikke hvor man skal slutte å klokke, eller om minne eller core er viktigst? Specsa mine nå er hvertfall 555/580, og tempen ligger på 31\28 idle og 52\39 load, hvis det kan kalles det. Bruker den "myke" firkanten i ATI-tool, for trodde den rendret bilder, eller er det feil?

Burde jeg bruke 3Dmark05 som et load program? Eller mao hvilket program er det som er "vanligst" til å bruke som et load-program til OC av GPU?

PS: Har forresten bytta ut stockvifta med en VGA Silencer ATI 4...

MvH Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei igjen!

klokka litt for høyt igår, så hele skjermen frøs til... kunne bare restarte... er det dette dere oppfatter som ustabilt? det funka helt fett helt til PLUTSELIG stopp... den var heller ikke for varm... lurte på om det var den "magiske" 600 grensa jeg gikk over... (590/620)

uansett, må jeg øke volten i kortet for at det skal bli stabilt igjen for at jeg skal kunne kjøre med de innstillingene igjen assa..?

MvH Daniel

Lenke til kommentar
hei igjen!

klokka litt for høyt igår, så hele skjermen frøs til... kunne bare restarte... er det dette dere oppfatter som ustabilt? det funka helt fett helt til PLUTSELIG stopp... den var heller ikke for varm... lurte på om det var den "magiske" 600 grensa jeg gikk over... (590/620)

uansett, må jeg øke volten i kortet for at det skal bli stabilt igjen for at jeg skal kunne kjøre med de innstillingene igjen assa..?

MvH Daniel

Er ikke så mye inne på dette, men har selv ATITool og klokket opp kortet helt fint. Men en ting du bør gjøre er å kjøpe en skikkelig vifte til kortet før du klokker det opp - for eksempel dette... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302944&cks=PRL

Som sagt er eg ikke så mye inne på dette, men tror instillingene 590/620 er vel mye.... :hmm:

Lenke til kommentar
PS: Har forresten bytta ut stockvifta med en VGA Silencer ATI 4...

har den vifta påmontert nå...

men uansett... kortet ble aldri skikkelig varmt... så på tempen i både Overdrive i skjerminst. og på ati-tool, kan jo seff være termometeret som er gåen... men trodde nå den satt på kjøleren... så det skulle teoretisk (ifølge meg) ikke være noe problem... det som skjedde var bare at bildet frøs til. har lest at systemet ditt kan bli "ustabilt" når du OC, og trodde dette var det som skjedde der... men hyva vet vel jeg... er jo helt n00ba på detta feltet her så, vet jo ikke hva man skal foreta seg videre...

forresten noen som vet hvordan man øker volten? må jeg kjøre opp agp-volten i bios eller hva må til??

MvH Daniel

Lenke til kommentar

når det fryser er det alt for varmt, 590 / 620 er alt for høy, drømm søtt!!

øk 5 og 5 og kjør tester imellom, da det blir rare farger eller fryser tar du 5 MHz ned igjen og du har funnet max klokk.

ikke ha for store forhåpninger om å komme med mere enn 10% over normal

man klarer aldri å finne maxtempratur med 3dmark o.l. i løpet av 5 sekunder uten hard grafisk reging går kortet mitt ned 11 grader (!). bruker selv et programm som heter "rthdrbl" men det husker jeg ikke vor man lasta ned.

du kan forresten ikke øke volten på et grafikkort, ikke øk agp voltage da det bare dreper kortet ditt (antakligvis).

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Har satt ned klokken nå til 550/570... helt uten artifacts nå... litt skuffende at jeg måtte sette ned hastigheten så mye..

Hungerte helt fint igår i både 3DMark03-05, cs:s, og Battle of Middle-Earthuten noe jeg la merke til... så idag når jeg nå skrudde på maskina, så spratt term nåla opp i 51 med en gang... og her kom artifactsa på rekke og rad.. kjørte igår på 590/600... og gradene var "bare" rundt 49, nesten ikke over 50...

det er ikke sånn day-2-day basis på klokking? en gang er nok eller må du tweake som man sier på fagspråket hver gang du slår på maskina? kjørte scan etter scan i går og i over-i-går, test etter test på 590/600 og skjedde ingenting merkverdig...

kjipt... *siiigh*

Leser at artifacts er "toppunktet" i klokking.. men det funka jo greit igår... kan det være at den ikke får nok strøm??? hvis ikke så er det vel kjøling og da blir vannkjøling her i gården... som er akkurat så billig som jeg vil ha det... :no::no:

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...