Gå til innhold

er x800SE noe å satse penger på?

-Jp-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kan jo åpne til 16 pipes på x800 SE da..

Husker jeg søkte etter dette når kortet var forholdsvis nytt, og jeg fant ikke en eneste post om at dette hadde blitt gjort med suksess. Kan hende dette har blitt gjort i ettertid, og det er det du henviser til, men da synes jeg du skal komme med linker som underbygger slike uttalelser. Eller er det bare spam som andre brukere må rette på, for å forhindre missforståelser.

stigk

Lenke til kommentar
det kan gjøres, men da må det hardmoddes. men jeg vil si at x800se er noe bedre enn 6800. grunnen er at kortet har 256mb ddr3 ram! det gir noe bedre ytelse, selv om kortet har et lavera antall pipes

For noe tull. Nå fant jeg ikke så veldig mye å slå i bordet med, men digit-life er ihvertfall ikke i tvil. Se sammenligning med asus 6800gt 128mb. Prismessig er kortet alt for høyt priset i forhold til konkurerende kort. Når det gjelder softmodding, har du link til den påstanden. Jeg søkte så godt jeg kunne, og alt jeg fant var spekulasjoner, og teoretiske muligheter. Og strengt tatt, klarer man å enable pipes, hva er sannsynligheten for at de skal virke med de yields'a ati leverer for tiden.

stigk

Lenke til kommentar
det kan gjøres, men da må det hardmoddes. men jeg vil si at x800se er noe bedre enn 6800. grunnen er at kortet har 256mb ddr3 ram! det gir noe bedre ytelse, selv om kortet har et lavera antall pipes

Stemmer nok ikke helt i praksis dette nei. X800SE har lavere fillrate pga 8 pipelines mot 6800 sine 12 og vil nok ligge under i det aller meste. I praksis har X800SE lagt seg mellom 6800LE og 6800NU.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt x800se nå i en to månders tid, og jeg er helt fornøyd med det.. Det er ikke det aller råeste grafikkkortet, men det gjør jobben sin.. Det at kortet bare har 8 pipelines er klart en flaskehals, men når kortet blir litt billigere (det er litt overpriset jaa), da tenker jeg det kommer flere muligheter for å modde det.. I 3dmark05 ligger kortet "bare" på 3400 poeng orginalt, (3780 klokket), noe som ikke er mer enn middels bra. Jeg har også skamfart nettet for muligheter for å softmodde det, men det ser for øyeblikket ikke så bra ut med muligheter der nej. Alt i alt, ett litt for dyrt kort, men det gjør jobben :)

Lenke til kommentar
Mange 6800nu kan flashes til 16 pipes og da kan x800se gå å legge seg i alle tester.

tjo.. Men nå er det ingen problemer å klokke x800se til ganske ekstreme høyder da.. Jeg har hatt mitt kort opp i 527/572 MHz... Spørs om du får samme %økning på ett NU kort..

Lenke til kommentar
Mange 6800nu kan flashes til 16 pipes og da kan x800se gå å legge seg i alle tester.

tjo.. Men nå er det ingen problemer å klokke x800se til ganske ekstreme høyder da.. Jeg har hatt mitt kort opp i 527/572 MHz... Spørs om du får samme %økning på ett NU kort..

Tja.. når man ser 6800NU kort med 16 pipelines og 6 vs klokket til over ultra hastighet på core så tror jeg de hadde grisebanket kortet ditt noe helt sinnsykt. :p

Klokkehastighet er ikke alt. Når det gjelder X800SE er dette etter mitt syn en av taperne i ATI sitt utvalg. Det er priset veldig høyt sikkert mye pga 256 MB GDDR3 men kan ikke hevde seg ytelsesmessig mot kortene det kommer i samme prisklasse som. Jeg er mer spent på standard X800 kortet som kommer. Det vil nok kunne konkurrere (og kanskje utkonkurrere) 6800NU prismessig og ikke minst ytelsesmessig.

Lenke til kommentar
Når det gjelder softmodding, har du link til den påstanden.

jeg har ikke sakt et ord om soft modding. det står hardmodding! altså at man må modde på selve kortet. i praksis skal det gå ann. leste om en som hadde fått det til for noen måneder siden, men trur kortet hans sa takk og farvell til slutt. kortet er bedre på noen omeråder men ikke alle. men jeg tok nok litt feil(har søk rundt)6800le er nok litt bedre på noen omeråder.

ps: jeg tillstår i hvertfall at jeg har feil da :p det er det ikke mange som gjør!

edit: disse er nok ganske like når jeg tenker meg om. men 6800le kan jo moddes lettere enn x800se så da blir det ganske mye bedre!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Når det gjelder softmodding, har du link til den påstanden.

jeg har ikke sakt et ord om soft modding. det står hardmodding! altså at man må modde på selve kortet. i praksis skal det gå ann. leste om en som hadde fått det til for noen måneder siden, men trur kortet hans sa takk og farvell til slutt. kortet er bedre på noen omeråder men ikke alle. men jeg tok nok litt feil(har søk rundt)6800gt er nok litt bedre på noen omeråder.

ps: jeg tillstår i hvertfall at jeg har feil da :p det er det ikke mange som gjør!

Nå tar det helt av her headcleaver. 6800GT er litt bedre på noen områder? Jeg vil si at 6800GT er mye bedre på de fleste områder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...