Gå til innhold

Filter til Canon EF 70 - 200 f/4L USM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke anbefale å hive på et billig filter bare for å beskytte objektivet. Et billig filter vil nok ikke gi bedre bilder, tvert imot. Hva er det du ønsker å beskytte objektivet mot? Kjøp deg en solblender, den er stor og stygg, og laget av plast, og tar imot mesteparten av skadene om noe skulle skje.

 

Hvis du absolutt skal ha filter, kjøp noe skikkelig, Hoya HMC f.eks.

Lenke til kommentar

Orginal solblender skal følge med denne linsa.

 

Kjøp filter fra USA hvis du har tilgang til Visa. Dollar-kursen er lav nå og du får bra filter til under 200Nkr som igjen er momsfritt. Fotoutstyr er allerede tollfritt for import til Norge, men å holde deg under 200Nkr i vareverdi så slipper du masse jobb.

 

Her er noen filter å anbefale (linsa bruker 67mm filter).

UV-filter: Hoya 67mm UV (Ultra Violet) Multi Coated Glass Filter

Skylight-filter:Hoya 67mm Skylight Multi Coated Glass Filter

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sjekka etter den diameter'n på lømorks siden jeg er den lykkelige (?) eier av en 24-85 3,5-4,5 USM som også har 67mm filterdiameter. Hadde uvfilter til i overkant av 300 til den diametern, mulig dette var jessops eller noe sånt men greitt nok hvis du skal beskytte for litt sprut og litt sånt.

 

Som beskyttelse ellers tror jeg det er falsk (med mindre du vil beskytte mot UV da :)), bruk solblender og dekselet så lenge du ikke tar bilde, og du slipper å risikere at bildene dine blir kompromittert av uv-filteret.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvorfor ikke bruke Jetcarrier? De ornder toll og moms, og gjør det slik at du kan bestille fra butikker som egentlig ikke sender til Norge. Jeg har brukt dem, og kan bare gi ros.

-->Ostekjeks

Eg har studert den linken, og prøvd pricegrabber. Prisane ser mildt sagt gode ut.

Veit du om oppgitte priser på slike butikker er eks. VAT, eller kan vi få refundert dette ved import?

Er det noko spesielt eg bør ha i tankane når eg handler slik?

 

Skal handle gjennom "hjemme-PC"-ordning, og er litt redd for at arbeidsgiver får kalde føtter ved å bestille fra USA slik.

 

Slike priser pluss hjemme-Pc ordning = Mega fotoutstyr for halv pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...