iBook Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Egentlig ikke et must for meg å få til, men lurte altså på følgende: er det mulig å spesifisere hvilken nettleser en link skal åpnes i. Hadde tenkt å sette inn link til forsiden på nettbanken min, men den virker ikke i alle nettleserne. Så er dette mulig? Og er det komplisert? Takknemlig for svar Lenke til kommentar
MRN Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Nei, for dette avhenger alt på hva brukeren har installert av nettlesere, og hvilken han(/hun) har valgt som standard. Ikke noe som du kan overstyre. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Ikke noe som du kan overstyre. Og takk Gud for det. Ser for meg CSS-filen a { color: #f00; text-decoration: underline; openwith: Mozilla-Firefox, Mozilla, Konqueror, links, Opera; } Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Kan eventuelt lage ett script i f.eks. PHP som skriver ut en link bare om man f.eks bruker Opera.. Eneste jeg kan komme på Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Tror dere misforstår litt nå, eller så var det jeg som gjorde det. Jeg tror trådstarter er ute etter en måte å få en side (i dette tilfellet nettbanken) til å åpne seg i en bestemt browser. Da kan man vel lage en snarvei som kjører denne kommandoen: "iexplore www.nettside.no" for Internet Explorer. Endret 18. desember 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Ikke noe som du kan overstyre. Og takk Gud for det. Ser for meg CSS-filen a { color: #f00; text-decoration: underline; openwith: Mozilla-Firefox, Mozilla, Konqueror, links, Opera; } Hehe, joa, men det kunne kommet noe positivt med det, om man bare definerte Firefox, og i tillegg en installasjonsboks opp dersom denne ikke var innstallert.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Tror dere misforstår litt nå, eller så var det jeg som gjorde det. Jeg tror trådstarter er ute etter en måte å få en side (i dette tilfellet nettbanken) til å åpne seg i en bestemt browser. Da kan man vel lage en snarvei som kjører denne kommandoen: "iexplore www.nettside.no" for Internet Explorer. Du kan lage en snarvei på skrivebordet, ja, man du kan ikke lage en link (a href) i en HTML fil, såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
iBook Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Takk for svar! Tenkte meg vel egentlig at det ikke var mulig, og det er forsåvidt ikke et stort problem heller. Bare litt latskap fra min side. hadde da sluppet å flytte meg ut av nettleseren for å åpne nettbanken min. Har allerede link i docken, så det går bra! Og så ble jeg litt nysgjerrig på om det var mulig... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Firefox har en extension som gjør at du kan åpne en link i IE, hvis det er denne nettleseren du bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå