Gå til innhold

Nytt gaming minne hvilket?

Steikern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=SPK

Jeg har akkurat kjøpt nytt av alt, og jeg bruker denne ram'n sammen med AMD64 3000+ og Sapphire Radeoen x800pro - for det meste til gaming. Og den gjør nytten sin og vel så det. SÅ jeg anbefaler denne brikka.

Komplett er litt kranglete nå, men om du ikke kommer inn heter ram'n:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke så veldig mye på dette området....

Men hva er det som gjør dette minne bedre:

--> TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Enn det du har...

--> Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB

Da begge går på DDR-DIMM, 400hz, PC3200. Største forskjellen jeg ser er at TwinMOS minnet er mye billigere.

Grunnen til min undring er at jeg har 2x512 med det nevnte Corsair minnet selv, og vurdere å bytte H.kort + cpu og evt velge et H.kort som støtter DDR2.

mvh

Tollis

Lenke til kommentar

Det som er saken da jeg var på datakjeden sin butikk i bergen sprute jeg om minne jeg bruker, Cosair XMS...

Jeg spurte han om det var spesiell grunn til at prisen på det minnet var så mye høyere enn andre. Det han bak disken sa om det minnet er at det har god kjøling og er godt egnet for klokking. med mer.

Men som alle vet henger ikke alltid kvalitet sammen med pris...

Håper noen har noen opplysende inlegg her. Venter i spenning

Lenke til kommentar

Hvis man ser på TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack så ser man at denne kjører CL (Cas Latency) 2.5, mens Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT kjører CL 2! Det vil være lurt å kjøre stramme timings (som Kingston-brikka gjør) når man har en amd prosessor. Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB kjører heller ikke like stramme timings som Kingston-brikka gjør. Kingston kjører 2-2-2-5-1, mens Corsair-brikka kjører 2-3-3-6-1. Noen som kan fylle ut litt mer om timings her ?! :hmm:

Endret av BulkyDrip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...