Compac Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Lurer på om det er mulig å innstallere WinXP på en ekstern disk å så sette den inn i en annen maskin for å boote på den? Det som er probemet er at den maskinen som trenger en xp disk ikke vil boote på cd-rommen.. Compac Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det vil bare gå dersom maskinen du bytter den til har det samme hovedkortet. Windows liker ikke bytte av hovedkort. Du må også aktivere Windows på nytt pga. at maskinvaren er forrandret. Mulig forskjellige prossesor merker kan påvirke det også, men det har jeg ikke erfaring med. Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er ikke nødvendig. Hvis maskinen som trenger XP har floppystasjon, kan du laste ned program for mekking av bootdisketter for XP. De fungerer slik at du kan boote fra floppyene i starten når cdrom ikke virker. Har selv alle 6 jeg trenger liggende her Mvh Oovz Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hmm.. er du sikker på at maskinen ikke vil starte via cd'en? Alle XP cd'er skal jo det, sjekket biosen? Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hmm.. er du sikker på at maskinen ikke vil starte via cd'en? Alle XP cd'er skal jo det, sjekket biosen? Feil. Min gamle ville ikke det. Der måtte jeg til med boot-floppyer. Lenke til kommentar
Compac Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) samme her funker ikke... det er en troll gammel maskin.. , Hva heter disse mekke diskene da? å hvor kan jeg finne dem? Har søkt men finner ikke helt ut av det. Compac Endret 15. desember 2004 av Compac Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) samme her funker ikke... det er en troll gammel maskin.. , Hva heter disse mekke diskene da? å hvor kan jeg finne dem? Har søkt men finner ikke helt ut av det. Compac compac, du finner disse her: http://www.microsoft.com/DOWNLOADS/results...n&freeText=boot nr. 1 eller 2 ( du kan forandre språk til norsk, på disse sider ) gaggen Endret 16. desember 2004 av gaggen Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 www.bootdisk.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå