Schnickaschnicka Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har en windows xp cd. Uåpnet i original emballasje. Men på coveret står dette; "for distribution with a new fujitsu siemens PC only". Betyr dette at jeg da ikke kan bruke den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Tenker nok det er mer lisensbasert, ikke pr. hardware. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Tenker nok det er mer lisensbasert, ikke pr. hardware. hva vil det si? (jeg puttet i cd'en og da kom det at jeg kunne installere (install xp professional sto det)) kan jeg installere det uten å få problemer i nærmere fremtid? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 *bump* Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 (endret) Nei. Dette er OEM programvare. OEM programvare er bundet til hardware (maskinen den ble kjøpt sammen med). Edit: Hvis den er uåpnet får du kanskje ikke problemer (det spørs hvis den lisensen er bundet til BIOS (hk)). Selv om det går betyr det ikke at det er lov. Endret 18. desember 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 nej det er en helt valig windows xp pro cd som du kan bruke på alle pcer =) nor jeg kjøpte den gammle pcen min så kom det bundlet med win98se mne har brukt den cden på mange pcer senere. ikke no problem Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 OEM programvare er bundet til hardware Nå har jeg hørt det også.. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 så jeg kan bruke cd'en på pc'en min med andre ord? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) OEM programvare er bundet til hardware Nå har jeg hørt det også.. OEM programvare fra microsoft er bundet til hardware/maskin (noen ganger til BIOS for at lisensen ikke skal brukes på andre maskiner). Edit: Det er mulig det går, men det gjør det ikke nødvendigvis lovlig. De som mener noe annet kan ta en kikk i MS sin EULA (mange vil få seg en overraskelse). Endret 20. desember 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Men på coveret står dette; "for distribution with a new fujitsu siemens PC only". Betyr dette at jeg da ikke kan bruke den? Er ikke dette selvforklarende da ? Dette er ihvertfall feilpostet under SFF kategorien så tråden flyttes til Windows Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Men på coveret står dette; "for distribution with a new fujitsu siemens PC only". Betyr dette at jeg da ikke kan bruke den? Er ikke dette selvforklarende da ? Dette er ihvertfall feilpostet under SFF kategorien så tråden flyttes til Windows når 50% sier at jeg kan bruke den, og den andre halvparten sier det stikk motsatte, vet jeg jo ikke hva jeg skal tro da Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Du kan bruke den.... Så lenge det ikke er en recovery cd, så er det helt vanlig versjon av XP.... Endret 20. desember 2004 av Fjart Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 jeg hadde installert den, og holdt helt kjeft om det til MicroSoft... man kan vel kanskje si at man beveger seg på kanten av loven hvis man installerer den... Lenke til kommentar
tundra Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 hmm.... når d står "for distribution with a new fujitsu siemens pc only", betyr ikke d da at den kommer ut kun sammen med en sånn pc? altså at den distribueres kun sammen med en sånn pc. og ikke at den kun skal puttes i den pcen. eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 så etterpå installerer jeg. Ingen henvendelser/protester??? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 er den brukbar?? Jeg vil installere snarest mulig Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 altså, hvis den er låst til FS pc'en, så vil du få vite det i oppstarten Mest sannsynlig er det ingen slik sperre, så du kan fint installere det uten problemer. Betenkeligheten her er om EULA'en begrenser deg til å bare bruke den til den FS pc'en det kom med. (Men dette er bare ett rettslig/moralsk spørsmål i så tilfelle. Har ingenting med selve funksjonaliteten på OS'et å gjøre) Jeg ville bare installert jeg, og gitt F. i hva EULA'en sier. Du har en original kopi av WinXP... bare det er vel mer enn hva mange, mange kan si her i verden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå