Skallbaink Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Jeg skal kjøpe meg ny PC snart men venter til Opteron kommer eller er dette fornuftig?, Hvor lenge må jeg vente ? Lenke til kommentar
int20h Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Opteron blir lansert i begynnelsen av 1. halvdel 2003 (ClawHammer + SledgeHammer). ClawHammer (single) blir lansert i 4. kvartal i år (oktober++) og blir navngitt AMD Athlon. Dette vil mao. at rundt årsskiftet kan du sannsynligvis sitte med en ClawHammer PC (men ikke Opteron). Hvorvidt det er fornuftig å vente kommer selvsagt an på hva du bruker PCen til og hvor sårt du trenger ny. [ Denne Melding var redigert av: int20h på 2002-06-04 12:16 ] Lenke til kommentar
NULL Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Virker som det er mange som har misforstått dette med Opteron-navnet. Opteron er en _plattform_, og kan egentlig være basert på både ClawHammer eller SledgeHammer. Dette er det AMD selv som sier, men i deres egen roadmap er det kun SledgeHammer som står under Opteron, men altså vil man kunne se ClawHammer-baserte Opetron-plattformer. Sier de i hvert fall.... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Kort sagt - du må vente leeeenge. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 ville ikke kjøpt en 64bit prossesor rett etter den komm lite støtte da.. men du kan jo kjøpe !!BARTON!!.. det skal jeg .. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 Barton er dårligere enn både Clawhammer og Sledgehammer. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. juni 2002 Del Skrevet 4. juni 2002 AMD lanserer den nye T-Bred Athlon prosessoren den 10. Juni. Enten kjøp den og ett KT333 hovedkort med DDR333 RAM eller så kjøper du P4 Northwood 2.26 Ghz med i845G hovedkort og DDR333. Det er bare idiotisk å kjøpe de første hovedkorta i en ny prosessor generasjon med engang det kommer. Smart å vente til flere andre (bedrifter/entusiaster) har testet det en stund først. Dessuten må jo Microsoft få Windows XP 64bit til å funke bra, samt også drivere. AMD T-Bred eller P4 Northwood altså! Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 5. juni 2002 Del Skrevet 5. juni 2002 Quote: Den 2002-06-05 01:17, Betroz skrev:Dessuten må jo Microsoft få Windows XP 64bit til å funke bra, samt også drivere. Må og må, fru Blom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå