Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ping Timeout ved bruk av mIRC.

Anbefalte innlegg

Når jeg er på mIRC blir jeg disconnected nesten en gang i timen, mange ganger rett etter hverandre liksom..så går det muligens en time eller to viss jeg er heldig også blir jeg disconnected igjen.

Det som står når jeg blir disconnected er "Pingtimeout" som regel 480 seconds.

Har adsl fra Telenor og en trådløs d-link router, DI-514.

Har hatt kontakt med telenor for å høre om det kunne være linjenes deres det var noen feil med men, det nektet dem for og mente at programvaren jeg bruker er feil...

Det samme problemet får jeg ved bruk av MSN av og til men dette skjer langt ifra så ofte som med mIRC.

Ved vanlig surfing har jeg kun pingt ut et par ganger tror jeg.

(Har på følelsen at dette har noe med routeren å gjøre derfor poster jeg dette her.)

Håper på et fornuftig svar og løsning på dette særs irriterendes problemet:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ping timeout, betyr rett og slett at du ikke har fått svar fra serveren på x antall sekunder.

Siden du nevner at du bruker wlan, burde det kanskje være en løsning å oppdatere firmware på router eller wlan enhet og kanskje oppdatere driverne på wlan kortet ditt i samme slengen.

Mest sannsynlig ligger feilen der, fordi du nevner at det har skjedd også ved vanlig surfing og msn. Dermed kan vi utelukke at det er feil ved server du benytter deg av på irc eller de sidene du har besøkt under vanlig surfing.

Lykke til med problemet ditt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...