Ulkesh Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kjør Linux med Windows Sist jeg sjekket, var Knoppix gratis. Fyren har tydligvis solgt en del av disse også. Greit nok at han gir mulighet for de som ikke kan laste ned en hel ISO, men allikevel..... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 [sabotasjemodus=ON] gikk inn og la inn et spørsmål til selgeren jeg... [sabotasjemodus=OFF] Lurer på hvor lang tid det tar før han steng aukjsonen og legger inn på nytt jeg? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) I denne auksjonen står det ingen ting om at det er Knoppix-linux det her er snakk om. Siden linux i stor grad baserer seg på GPL, og Knoppix i utgangspunktet er gratis, skal dette komme frem i annonsen. Her må selger omformulere annonsen til at kjøper kun skal betale for frakt og media, eventuelt driftskostnader. De har ingen anledning til å berike seg på slikt salg. Edit: la igjen følgende spørsmål "Hvorfor selger dere et produkt som i utgangspunktet er gratis? Her er det antakelig snakk om en live evaluation utgave av linux, og alle disse versjonene er gratis. Dere legger her ikke vekt på at dette skal være en frakttjeneste for folk som ikke har internet, men fremstiller dette som deres eget produkt. Slikt strider mot GPL, som linux havner under." Endret 15. desember 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Tror spørsmålene er slettet alt Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 For noe fanteri. Skulle ikke vært mulig å slette spørsmålene... Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Spørsmålene blir ikke slettet. Brukeren velger selv om han vil vise dem offentlig. Edit: hvis dere selv ser deres eget spm så er det pga dere er innlogget. Hvis dere logger dere ut så vil dere ikke lenger se deres eget spm. *pust* (Dårlig setning) Grunnen til at dette kom var at mange auksjoner rett og slett ble sabotert og qxl ikke fikk sin provisjon. Skal ikke si hva jeg syns om de som drifter qxl, men jeg vet mange har samme oppfatning som meg. Endret 15. desember 2004 av EskimoBob Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Vent litt med å flame duden, dersom dere er QXL'ere. QXL :eller komme med usaklige kommentarer for å stille selger i dårlig lys. Brudd på dette vil føre til umiddelbar utestengelse uten varsel fra QXL. Endret 15. desember 2004 av Ulkesh Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Vent litt med å flame duden, dersom dere er QXL'ere. QXL :eller komme med usaklige kommentarer for å stille selger i dårlig lys. Brudd på dette vil føre til umiddelbar utestengelse uten varsel fra QXL. Som om det bryr meg. Jeg har ikke kjøpt noe på QXL på en god stund uansett. Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 og om man leser kommentarene hans som gjelder softguns for det meste så ser man denne replayen gå ganske ofte igjen fra hans side Varene var akkurat som beskrevet i annonsen. Dersom du hadde valgt Norgespakke istedet for brev så hadde Posten erstattet det som var ødelagt. Vi pakket hvertfall godt !! dette gjelder også som reply til positive kommentarer.. noe som leder meg inn på tankegangen om de egentlig var så godt pakket..... Lenke til kommentar
smurf69 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Har fylt ut et kontakt skjema til QXL og henvist hit blandt annet. Tror ikke dette er noe QXL ønsker å være bekjent av. Inntil 48 timer skulle ta før svar kommer tilbake. Vi får vente og se Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Blit litt off topic nå, men tenkte jeg skulle hive inn denne linken: http://www.computerworld.no/index.cfm?fuse...E27007B2FB0C151 Dette gjelder spesielt tre storselgere på qxl, vanlige brukere som oss må nærmest bestikke ledelsen for å få fjærnet våre negative karakterer, selv om de er gitt på feil grunnlag. Kan ikke si mine meninger om qxl.no da dette komme under flaming paragrafen Endret 15. desember 2004 av EskimoBob Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Kjør Linux med Windows Sist jeg sjekket, var Knoppix gratis. Fyren har tydligvis solgt en del av disse også. Greit nok at han gir mulighet for de som ikke kan laste ned en hel ISO, men allikevel..... Synes det var et greit tilbud til den som ikke har bredbånd. Det er vel ingen som gidder å jobbe gratis for andre... Skal du kjøpe full Linux verson i butikken koster den ca 500 kr. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Det var et godt tilbud, men dersom vedkommende selger såpass mange, dreier det seg om videresalg av gratis programvare... Dette burde opplyses om. Sett at han selger 100 stk, til en pris av 100 kr - 2 kr til CD-R og 12 kr i frakt, det er fortjeneste på 8400 kr. Det er gode penger. Men umoralsk ! Endret 15. desember 2004 av Ulkesh Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Synes det var et greit tilbud til den som ikke har bredbånd.Det er vel ingen som gidder å jobbe gratis for andre... Skal du kjøpe full Linux verson i butikken koster den ca 500 kr. Distroer som koster 500,- er ikke de samme man kan laste ned fra nettet + at det gjerne følger med gratis support for en viss tid. Linuxbutikken.no selger vel de "valige" distroene for 49,-. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Under generelle betingelser står det blant annet : "Vi gir vinnerne av auksjonene våre akkurat den samme karakter som de gir oss. " Så hvis vi er misfornøyd og gir negativ karakter, så får vi negativ karakter tilbake selv om vi ikke har gjort noe galt? Har rapportert også denne "utpressingsmetoden" til QXL. Lenke til kommentar
siixx0 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Han har lov og selge ting han kan få gratis. det sparer bryet til mange andre. De som vil kjøpe det er sefølgelig dumme. hehe Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Han har lov og selge ting han kan få gratis. det sparer bryet til mange andre. De som vil kjøpe det er sefølgelig dumme. hehe Da burde det kommet frem i salgsannonsen. Her selger han et produkt som åpenbart er gratis, sannsynligvis lisensiert under GPL, som sitt eget. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Sendte han/dem et spm jeg også...kansje han blir litt nervøs da? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Han har lov og selge ting han kan få gratis. det sparer bryet til mange andre. De som vil kjøpe det er sefølgelig dumme. hehe Nei, han har ikke det. Det strider i mot GPL Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Han har sikkert lasta ned DETTE også Hehehehe tulling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå