Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internettleverandør i Oslo

Anbefalte innlegg

skal flytte innad i Oslo etter nyttår og har allerede begynt å planlegge å bestille internet. :smile:

Leiligheten jeg skal flytte til har kabeltv fra upc ferdig montert , *sukk* men dessverre ikke bredbåndsfabrikken. :/

Jeg skal bruke PC-en til spill og en del downloading , så 640 kb synes jeg er et minimumskrav.Jeg vil ikke bestille hos telenor , pga lusen kundebehandling(måtte vente 2 måneder før jeg fikk svar om at jeg ikke kunne få adsl i min nåværende hybel) og lurer på hvilken internettleverandører som er å anbefale.Jeg vil gjerne høre personlige erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Både NextGenTel, Tiscali og Bluecom har ADSL til greie priser i Oslo.

Du kan jo sjekke telefonnummeret på nettsidene deres for å se om de dekker området (evt. sjekke telefonnummeret til en av de nye naboene).

Jeg har selv NextGenTel og er veldig fornøyd både med hastighet (har 1Mbit linje) og service.

Det fungerer også veldig bra i nettverk.

Arcade

Lenke til kommentar

Gode tips her, selv har jeg TeleNor (NextGenTel fikk/får ikke lov til å installere hos meg pga bare ett kobber par inn i leiligheten) og selv om TeleNor er dyre og bruker PPPoE har jeg faktisk gode erfaringer med dem. De kundebehandlerene jeg har pratet med har vært greie, og da jeg fant ut at jeg ikke kunne få NGT (hadde ventet i 2mnd) og krøp til korset og bestillte av TeleNor tok det bare 14 dager før jeg hadde greiene...

Tenkte bare det var greit å få fram at TeleNor ikke er HELT bad :smile:

Lenke til kommentar

Hehe =) Er jo ett par kjiipe ting med telenor, blandt annet dette med hva slags muligheter du har, om du skulle få lyst på fast ip for eks, om du skulle få lyst til å kjøre noe form for server, osv osv.. Slike ting jeg tenker på i hvert fall, men det er jo forskjellig fra person til person seff =) Men det skader somregel ikke å ha mulighetene til å gjøre ting =)

Du har også catchcom (sdsl.no) som er allright, men det er jo litt storsatsing kanskje? minste er 1/1 mbit, 1000 i mnd er det vel. Men, allright linje, bra server, raske til å svare på support, gjør det du ber dem om osv =)

Lenke til kommentar

Ja, nå glemte jeg jo ett par ting, jeg bor på majorstua, og har chello kabel her selv, :sad: har flyttet inn for ikke lenge siden, og avhengig som jeg er av inet tok jeg det som lot seg raskest fikse, nemmlig chello som allerede var lagt opp.. Jeg har sjekket at jeg kan få bluecom, tascali, catchcomsdsl, nextgentel, alle sammen var ok her..

Lenke til kommentar

Åh, jeg glemte å nevne servere eh? ...

Kjører selv web,mail,ftp,ssh,irc server ... alle offentlig tilgjengelige... hørt om dynamisk dns? :wink: har også dns server som ikke er offentlig tilgjengelig av forståelige grunner går jeg utifra...

TeleNor har faktisk ingen problemer med at man kjører servere på LAN'et sitt, bare du ikke spør dem om support når/hvis noe av server greiene dine svikter :wink:

Lenke til kommentar

I følge telenor har du ikke lov til å kjøre noe som helst form for server.. det vil da si at hvis dem skulle finne på å bli sure på deg av en eller annen grunn, eller finne på å slå ned på ting, du fatter tegninga, så kan dem gjøre det, uten å si i fra en gang. Og ja, har hørt om dyndns, kjedelig i forhold til å bruke egene domener, i forhold til irc er det kjiipt å ikke få satt reverse, men som sagt, det spørs hva du bruker pc'en til.. Men, faen, jeg har ikke sagt det ikke funker eller.no :grin: Men, igjen, så godt som alle andre ISP'er leverer i hvert fall muligheten til fast ip osv, så derfor syntes jeg dette er dårlig av telenor og ikke ha.. Stabiliteten til telenor er vel også så som så, men den er vel ikke den værste på dagens marked akkurat :grin: Jeg som selv sitter med chello per i dag er veldig klar over det =)

Lenke til kommentar

er det noen her som har kjenskap til Smartcall.

de driver og bygger ut et helt nytt nett på romsås.

Sammen med IBM og flere andre....det skal bli heldigitalt på romsås med nye tv kabler, ethernett internt, alarm, telefoni Osv...

[ Denne Melding var redigert av: win_xp på 2001-11-14 10:39 ]

Lenke til kommentar

hehe , ser ut som det ikke blir upc nei.Bluecom er jo telenor da , på en måte. ;D

Mest sannsynlig så blir det en adsl , må bare sjekke litt rundt for å finne en leverandør som funker.

Oi btw Norge er 3. verden land når det gjelder bredbånd , greit nok at det ikke var mulighet for adsl på kringsjå , men når jeg sjekka telefonnummeret til mitt nye bosted på rosenhoff , så var det pinadø ikke mulig å få adsl der heller.Og så i Oslo da.Tror jeg flytter til Sverige i morra, det er ikke håp. :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...