Necleto Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 PC-en min har blitt helt klikk! Hva PC-en består av, kan du se i profilen min. Uansett, så nekter maskina å funke med Sempron-CPU-en og også Athlon XP 2500+ prosessoren min. Det kommer ikke skjermbilde i det hele tatt. Men, da jeg satte inn en gammel 1.3 Ghz AMD Athlon (ikke XP), kom det hvertfall skjermbilde. Jeg har testa annen RAM, annet skjermkort, hovedkortet er helt nytt, har prøvd å koble ut HDD og CD-ROMer, osv, men ingen deler er defekte. Hva kan dette skyldes? Kan det være feil instillinger i Chillkontroll-prgrammet til Vapochillen? Hadde satt stor pris på svar eller hint fra dere altvitere der ute i verden. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Hvordan skal jeg klare å gjøre det når jeg ikke får starta maskina i det hele? (mulig jeg er dum nå... ) Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det kommer ikke skjermbilde i det hele tatt. Men, da jeg satte inn en gammel 1.3 Ghz AMD Athlon (ikke XP), kom det hvertfall skjermbilde. Bruk den CPUen? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Ja, kunne prøvd det...men hva om ikke BIOS-en støtter en så gammel CPU, for når jeg ptøvde å slå på maskinen med den gamle prosessoren, hengte den seg i oppstartsskjermen. Kan det skyldes at BIOS ikke støtter CPU? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Skjedde dette helt plutselig? Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Ja, men det hendte for noen mpneder siden egentlig. Siden har jeg byttet ut HDD, HK, CPU og PSU. Men Sempron-CPU-en er bare to dager gammel, og den ville ikke funke med den heller. Har slitt med omtrent dette problemet ganske lenge nå. Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Ja, men det hendte for noen mpneder siden egentlig. Siden har jeg byttet ut HDD, HK, CPU og PSU. Men Sempron-CPU-en er bare to dager gammel, og den ville ikke funke med den heller. Har slitt med omtrent dette problemet ganske lenge nå. OOpss...kom dobbelt...sorry. Forresten er HK nytt uten BIOS-instillinger. Fikk det i retur fra hovedkort.no etter tull med det forrige for to uker siden. Endret 15. desember 2004 av AMD 4ever! Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Vel hvis du bytter hovedkort er det fort gjort at du må formatere OS disken. Byttet du merke på hovedkortet? Ta å update bios og reinstall windows, eller hva det er du kjører... Lenke til kommentar
Necleto Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Disken er helt tom (har ikke OS eller noe). Så jeg skal altså oppdatere BIOS med den gamle prosessoren? Tror det blir litt vanskelig, for jeg syns huske at jeg ikke kom inn i BIOS med den, bare inn i oppstartsbildet. Byttet ikke merke på HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå