Gå til innhold

Oppleverproblemer med mitt nye skjermkort

este1

Anbefalte innlegg

Har nettopp innstallert mitt ferske Club3D 6800GT fra mitt gamle Creative FX5600, og opplever et stort problem:

Uansett hvilket spill/benchmark jeg skal inn på er det artifacts/skurr over hele skjermen. På Doom3 f.eks loader programmet på begynnelsen, og så går det over i skurr. Har reinstallert både directx og Nvidia drivere.

Et annet problem er lyden... Jeg får ikke lyd av pc'en!!! Har nå prøvd å reinnstallert lydkortdriverne...

Viktigst av alt: Er det noen som vet hvordan man får skjermbilde på spill tilbake??

Det var liksom spill jeg skulle holde på med på det nye grafikkortet...

Endret av HardRockillious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ut i fra at du ikke har overklokket kortet? Er du skikkelig uheldig har du fått et kort med hardwarefeil men jeg ville uansett testet litt først. Det kan også hende at kortet blir for varmt. Har du et lite og tett kabinett inne i en krok f.eks er dette en ting som kan skape mye varme. Du kan også kjenne etter om viften sitter skikkelig og se at den går som den skal. Jeg vet ikke om det er temperaturmåler på disse kortene men det kan jo være greit å sjekke. Hvis skjermbildet er normalt til du begynner å spille kan det også være et tegn på at kortet blir for varmt. Jeg ville også forsikret meg om at du ikke har et PCI kort helt klistret inntil skjermkortet ditt.

Selv om du går fra nvidia til nvidia ville jeg kvittet meg med de gamle driverne helt og installert nye. Du kan godt bruke drivercleaner fra www.drivercleaner.net. Jeg ville skrudd av AGP fast write og side band adressing i BIOS. Jeg ville også lagt inn AGP driveren på nytt.

Med lydproblemene ville jeg sjekket om det er en ressurskonflikt av noe slag.

Lenke til kommentar

Skal prøve å slå av fast write ++..... Men jeg kan ikke gjøre det i BIOS... Kan jeg bruke RivaTuner istedenfor? Jeg må snart bøye meg for å prøve XP recovery disc... :no: *Vil ikke

Og nei, kortet er ikke overklokket.... Temp på GPU er ca 62-63 grader (ganske stabil) Har sjekket inni kabinettet... Viftene har "fri ferdsel"...

Endret av HardRockillious
Lenke til kommentar

eh, :blush: jeg bygger på en Fujitsu Siemens Scaleo 600 maskin... Jeg mangler også driverne til hovedkortet... (tror ikke jeg fikk de med da jeg kjøpte maskinen)

Så altså: Av høyst sannsynlighet, er det driver-crash som er feil?? (Recovery-disc'en nermer seg sakte mot dvd-rom'en..)

Alt jeg vet om hovedkortet er at det er Fujitsu Siemens og at det er i865PE

PS: Har fått lyden tilbake

Lenke til kommentar
eh, :blush: jeg bygger på en Fujitsu Siemens Scaleo 600 maskin... Jeg mangler også driverne til hovedkortet... (tror ikke jeg fikk de med da jeg kjøpte maskinen)

Så altså: Av høyst sannsynlighet, er det driver-crash som er feil?? (Recovery-disc'en nermer seg sakte mot dvd-rom'en..)

Alt jeg vet om hovedkortet er at det er Fujitsu Siemens og at det er i865PE

PS: Har fått lyden tilbake

Jeg har også en sånn stående men den er ikke i bruk akkurat nå. Fikk den som hjemmepc fra jobben.

Regner med du finner drivere på www.fujitsu-siemens.no eller .com.

Lenke til kommentar
...

Jeg ville skrudd av AGP fast write og side band adressing i BIOS. Jeg ville også lagt inn AGP driveren på nytt.

...

I tillegg vil jeg sette AGP speed til 8x, og ikke på auto.

AGP aperture size kan du også prøve å endre på, sett den på 256Mb og se om det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det meste nå, men jeg tror kortet er ødelagt.... Det funket jo en stund, men så plutselig ble det bare skurr.... Skal returnere det til mpx. De får finne ut om det er ødelagt eller ikke. Synd, må sikkert vente i en halv annen måned nå før jeg får nytt evt... :thumbdown:

Shit Happens...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...