loveland Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) I hvilken grad har jeg lov til å bruke en XP nøkkel? For det første: I min XP Proffessional Oppgradering har jeg fått brukt den EN ENESTE gang, siden jeg formaterer ganske ofte, gjorde jeg det, men da står det bare "denne nøkkelen har overstridet anntall ganger du kan bruke den, bruk en annen nøkkel" Man må jo kunne formatere PCen sin så ofte man vil?! For det andre lurer jeg på om dette kun gjelder Oppgraderingsversjonen, gjør det det? Har en masse PCer i huset (3bærbare og 3stasjonære) men bare de bærbare har XP... Kan jeg kjøpe EN XP CD som jeg bruker på alle de stasjonære, eller må jeg kjøpe en CD for hver PC, isåfall er vel det ganske håpløst takker for svar Endret 15. desember 2004 av loveland Lenke til kommentar
loveland Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 En ting til, kan man, hvis man har alle PCene (med XP) koblet til internett med en router, går det da an å printe ut fra alle pcene selv om printeren kun er koblet til en PC? Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er bare å dele printeren på den maskinen den er tilkoblet.... -Skriver-egenskaper-deling Veldig enkelt og greit! Verts pcen må seff vere påslått Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Dette med nøkkelen gjelder alle ver jeg har vert borti.... home, prof og upg. Det er noe dritt :!: Jeg har en hp compaq bærbar, xp cden som fulgte med den er litt merkelig... Har installert fra den på 3 maskiner nå, den spør ikke om key, ikke om aktivering, helt sprøtt egentlig Lenke til kommentar
loveland Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Hmm.. brorsan fikk en HP dv1045 (megadigg ) og der følger det jo med en XP CD... *tenke, tenke* Men jeg syns det er rart det med den oppgraderingsversjonen, tok tilogmed en ANNEN XP 98 key og det funket heller ikke! Håpløst... Sendte en mail til data-eksperten på skolen og han hadde ikke vært borti "aktiverings-problemet" før... Men hvis jeg da kjøper en XP Home Edition, kan jeg da installere den på alle mine tre stasjonære....? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Lisensnøkkelen er knyttet til PCene, dvs. at hver enkelt PC må ha sin egen unike CD key. Det er i allefall lisensreglene. -KJ Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Men hvis jeg da kjøper en XP Home Edition, kan jeg da installere den på alle mine tre stasjonære....? Du får jo installert på alle men du må aktivere innen 30 dager, og når en er aktivert får du bare melding om at nøkkelen allerede er reg på de andre Men om du registrerer per tlf kan en kanskje lure systemet Har ikke prøvd dette... Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 bare å ringe inn til microsoft, så får du ny nøkkel av en svensk dame trenger bare å oppgi de 6 første sifferene som står på cd-en. Lenke til kommentar
loveland Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Men er det ikke sånn at det er ganske mange som formaterer harddisken, når de føler at det har lagt seg en del crap der (det gjør hvertfall jeg...) Hva gjør dere da? Må dere ringe hun svenske damen hver gang da? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Da legger man inn *nix. btw. dette har vel ikke noe med programmering å gjøre? http://forum.hardware.no/index.php?showforum=104 Lenke til kommentar
loveland Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Da legger man inn *nix. btw. dette har vel ikke noe med programmering å gjøre? http://forum.hardware.no/index.php?showforum=104 Betyr "*nix" Linux/Unix?? Jeg mener at jeg bare at jeg reinstallerer WinXP for å fjerne alle småprogrammer som har lagt seg der gjennom ukene... Ikke at jeg vil ha Windows fjernet... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 jeg har installert xp med samme key mange ganger, også med samme nøkkel på samme nettverk, alle koblet til internett... ingen problemer med det er mulig at bedrifter har en annen type cd-key enn private personer da, vi fikk bare 1 cd-key av microsoft... Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Da legger man inn *nix. btw. dette har vel ikke noe med programmering å gjøre? http://forum.hardware.no/index.php?showforum=104 Riktig Lenke til kommentar
dabear Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 jeg har installert xp med samme key mange ganger, også med samme nøkkel på samme nettverk, alle koblet til internett... ingen problemer med det er mulig at bedrifter har en annen type cd-key enn private personer da, vi fikk bare 1 cd-key av microsoft... Jepp, dere har òg fått en annen windows versjon, nemlig windows xp pro corporate edition. Da trenger du visstnok bare å ha valid key, du trenger ikke aktivere.. Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Beklager at jeg gjør en liten bump. Men har hatt samme problemet som nevnt over.. Men når jeg ikke får aktivert over internett, da velger jeg og aktivere over telefon, og det fungerer feiende flott likevel... Eneste er at det er dødskjdelig å sitte i telefonen og høre på en datamaskin lese opp aktiveringssifferene.. Prøv det ut..! Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 ser denne side: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878 Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 (endret) Velg å aktivere via telefon, da kan du legge inn på alle maskinene også (og lure systemet (mener jeg å huske)) **Off topic Det er når jeg leser slik poster at jeg er glad jeg har CD-Key jeg slipper aktivering .** Edit: Men husk, egentlig er det bare lov å bruke en maskin pr lisens. Endret 10. januar 2005 av chrisege Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå