Ole ViLLMaNN Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) jeg har en ganske bra 64-bit prossesor, jeg har 512 mb ram. (DDR) jeg har tenkt å oppgradere til 1024 mb ram. dobbelt ram men blir det dobbel funsjon/ytelse? (når det gjelder spill og andre krevende oppgaver?) Endret 15. desember 2004 av Ole ViLLMaNN Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Mere RAM gir så og si null ytelsesforskjell hvis du allerede har nok minne. Hvis du derimot ikke har nok minne så vil forskjellen bli enorm! Lenke til kommentar
Ole ViLLMaNN Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Mener du diskplass.. på hardisken...?? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) I spill og andre programmer vil du merke stor forskjell om du har for lite nå, med 512MB ram. Deretter oppgraderer til 1GB med RAM. Endret 15. desember 2004 av Deuce Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Mener du diskplass.. på hardisken...?? sorry, men får faktisk tårer i øynene... MINNE = RAM! rambrikkene er minnet til pc'n! Les litt flere guider her på siden du, så tror jeg du lærer en del raskt! Lenke til kommentar
radiated Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis du synes du har ok ytelse nå, trenger du ikke oppgradere. Derimot hvis det hakker i enkelte spill/programmer og det er mye harddiskeaktivitet utenom når du åpner programmer kan du mangedoble ytelsen (under løsing av tunge oppgaver) med å sette inn mer ram. Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvordan vet man at det er rammen som er flaskehalsen? Er det noen tester man kan kjøre? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det vil du merke... feks. når du er ferdig med å spille.. Om det tar 1min før alt er sluttet og klart for å fortsette er det rammen. Ellers vil spille "være treigt" i menyer ol. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis harddisken sier "BRBRBRBRBRRKRKRKRKRKRKRGRRRRRRRVRVRVR" i evigheter når du bytter mellom program, eller avslutter program/spill så kan du være temmelig sikker på at du har for lite minne. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis harddisken sier "BRBRBRBRBRRKRKRKRKRKRKRGRRRRRRRVRVRVR" i evigheter når du bytter mellom program, eller avslutter program/spill så kan du være temmelig sikker på at du har for lite minne. hah :!: da høres det ut som at jeg trenger mer ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå