Gå til innhold

SKOLEN SUGER

Anbefalte innlegg

i fjor blei eg tatt for hacking på skulen...DAI OVER REAGERTE..eg satte ein NT server ut av drift i ei veke....

men det beste av alt var at dei ikkje merka da før eit par måna etter..då var detrett opp på kontoret og sitte der å snakke med rektor og administrator...

dei true med å utvisa meg frå skulen...men da blei ikkje noke av.

men alikavell dei over reagerte.....

eg ville berre testa sikkerheten hjå dei..ehehehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-04 11:35, blanc skrev:

Skolenes datautsttyr suger. Greit nok det, men det bedrer ihvertfall ikke noe at du kjøre ned en server. Da må skolen bruke ressurser som ikke hadde vært nødvendig hvis det ikke fantes fjortiser her i verden...

Helt enig med blanc. Isteden for å kjøre ned hele serveren for å vise at sikkerheten var dårlig kunne du ha funnet "hullene" og fortalt om de til admin. Men, ikke alle fjortiser tenker på den måten.

Lenke til kommentar

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HAHA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 11:23, FNOLE skrev:

..eg satte ein NT server ut av drift i ei veke....

Punkt 1: Dust.....

Punkt 2: Man bruker ikke 1 uke på å få opp NT server. Har man en litt oppegående backup polisy (veit at det er en skole det er snakk om, men allikevel), legger man inn NT på nytt, og mater på med siste backup. Samlet nedetid: 4-5 timer

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 11:54, _StatuS_ skrev:

Quote:

Punkt 2: Man bruker ikke 1 uke på å få opp NT server. Har man en litt oppegående backup polisy (veit at det er en skole det er snakk om, men allikevel), legger man inn NT på nytt, og mater på med siste backup. Samlet nedetid: 4-5 timer

Wallabaya.. nei det tar ikke 4-5 timer. Med synkroniserte disker å 1/1 backup tar det vel knapt 30 minutter å fikse :smile: er jo bare å tilbakeføre hele dritten. Men skoler! :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 11:40, FNOLE skrev:

soooo........skulen suger alikavell....e gjer ein god ****.......!!!!!!!!!!!!

DA EKJE EG SO SKA BETALA

Sorry, men du tabbet deg ut.

Du kommer ikke her på HW og leker "hacker".

Du har tidligere referert til Astalavista - som ikke er en hacker-side, men en side for script kiddies - og det er alt jeg tror du er.

Ekte hackere skryter ikke av å ta ned NT-servere på skolen sin.

Ekte hackere får annerkjennelse fra tredjepart for sine kunnskaper - de skryter ikke av seg selv.

Ekte hackere kan OS, programmer, sikkerhet, hardware, etc. inn og ut. De har meget god kunnskap om protokoller, RFC-dokumenter, bugs i programmer/OS og meget gode programmerings-evner.

Ekte hackere klarer å skjule spor etter seg, ikke nødvendigvis at de har vært der, men identiteten sin. Selv om det tar 2 måneder før det blir oppdaget (jepp, en slapp administrator), så blir du oppdaget.

Du prøver deg på en "skole suger"-post, men det er pga. at skolen straffet deg for dine ulovligheter.

Kun fjortiser "hevner" seg på skolen ved å bruke "script kiddies"-metoder.

Ser at du har noen lovende "poster" tidligere i forumet, men i denne tabber du deg noe vannvittig ut!

Voks opp og oppfør deg!

(moderatorer har sin fulle rett til å redigere/slette min post - blir bare litt opprørt av slike guttunger)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 12:52, borre skrev:

Quote:

Den 2002-06-04 11:40, FNOLE skrev:

soooo........skulen suger alikavell....e gjer ein god ****.......!!!!!!!!!!!!

DA EKJE EG SO SKA BETALA

Sorry, men du tabbet deg ut.

Du kommer ikke her på HW og leker "hacker".

Du har tidligere referert til Astalavista - som ikke er en hacker-side, men en side for script kiddies - og det er alt jeg tror du er.

Ekte hackere får annerkjennelse fra tredjepart for sine kunnskaper - de skryter ikke av seg selv.

Ekte hackere kan OS, programmer, sikkerhet, hardware, etc. inn og ut. De har meget god kunnskap om protokoller, RFC-dokumenter, bugs i programmer/OS og meget gode programmerings-evner.

Ekte hackere klarer å skjule spor etter seg, ikke nødvendigvis at de har vært der, men identiteten sin. Selv om det tar 2 måneder før det blir oppdaget (jepp, en slapp administrator), så blir du oppdaget.

Du prøver deg på en "skole suger"-post, men det er pga. at skolen straffet deg for dine ulovligheter.

Kun fjortiser "hevner" seg på skolen ved å bruke "script kiddies"-metoder.

Ser at du har noen lovende "poster" tidligere i forumet, men i denne tabber du deg noe vannvittig ut!

Voks opp og oppfør deg!

(moderatorer har sin fulle rett til å redigere/slette min post - blir bare litt opprørt av slike guttunger)

med andre ord, stikk motsatt av en fjortis som tror han kan noe........

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-04 11:54, _StatuS_ skrev:

Quote:

Ja det tar bare noen timer og opprette en nt server, ikke 1 uke, vi bruker ca:3-4 timer på jobben og få en ntserver opp igjen

Lenke til kommentar

Quote:

borre skrev (2002-06-04 12:52):

...Du kommer ikke her på HW og leker "hacker".

...

...

Støttes fullt ut. Ein nyttar ikkje forumet til å skryta av såkalla "hacking" (den rette betegnelsen er "cracking", men det er ein anne diskusjon). Tråden bryt og med retningslinjene, punkt 3: "...Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse."

Denne posten er berre meint som provoserande, for ikkje å snakka om skrytande. "Script kiddies" som trur dei kan noko, berre fordi dei klarte å krasja ein NT-Server (noko som ikkje kan sjåast på som ei bragd), er generelt sett irriterande. Tråden er herved stengd.

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...