erlendv Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Sitter med en ny CL56 laptop i fanget. Har eid den i 3 dager og har like lenge irritert meg over overhyppig harddisk aksessering... så jeg bestemte meg for å forske litt på problemet. Tror du ikke jeg fant et mønster??? Dette skjer (likt hver gang!) når harddisken i utgangspunkte er idle og jeg leser en liten fil (eks. åpner en .txt i notepad) og etter det holder fingra av fatet: 0. sekund: Harddisken leser filen som normalt 0,1.-5. sekund: 5 sekunder stillhet. (nøyaktig) 5. sek: leser vilt på haddisk i ca 0.5 sekund 5,5-10. sekund: Stillhet 10. sek: Et klikk 10.-26 sek: et klikk ca hvert 3. sekund med stillhet i mellom 26. sek: En klunkelyd (mer høylydt enn klikkelydene, med en klar metallisk tone) Så er det ingen aktivitet til det har gått 3 minutter og 20 sekunder da harddisken slår seg av (har satt det til 3 minutter i Power Options) Hadde vært spennende å høre om noen kan forklare dette merkelige fenomenet! Er ganske irriterende egentlig, for ved vanlig bruk betyr det at harddisken aldri slapper helt av (klikk-klikk all day long). Så om noen har forslag på hvordan jeg kan forhindre at harddisken oppføerer seg sånn så blir de dagens helt (ihvertfall for meg). Specs er forresten: 80gb Hitachi 5200RPM 2.5mm HD og kjører Windows XP SP2. (NB: Harddisken gjør det samme i SAFE mode). Takk for eventuelle innspill Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hoho! Litt av en julenøtt For meg virker det som at harddisken din ikke er helt som den skal. Send en mail til de du kjøpe den av og spør dem hva de anbefaler at du gjør. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Ring den butikken som du kjøpte pc`n hos du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå