Ole ViLLMaNN Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har en AMD prossesor..AMD 64 athlon 3000+ på 2GHz hvor mye kan jeg klokke denne prossesoren. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Newcastle eller Winchester? Om sistnevnte kan du faktisk nå omlag 2,8Ghz (da med god ram og klokkevillig hk selvfølgelig.) Endret 15. desember 2004 av apwr Lenke til kommentar
Ole ViLLMaNN Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 jeg tror det er Winchester... Lenke til kommentar
apwr Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Men husk at det er ingen garanti for at du når noen hastigheter over 2ghz. Er du heldig når du 2,6Ghz og ekstremt heldig så kan du som sagt nå 2,8Ghz. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Ditt første mål kan bli å nå +3200 hastighet , altså 2.2GHz deretter gå videre oppover. CPUen din har nok potensiale for 2.4GHz eller mer. Mvh.Deuce Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Tull... Det går ikke å spørre om hvor mye en cpu kan klokkes, det varierer hele tiden! Noen er låste, noen er klokkbare, andre kan ikke klokkes en mhz.. Overklokkingen avhenger også av hovedkort, kjøling, ram, skjermkort, psu etc. Sjekk Overklokking.no før du spør mer...! Endret 15. desember 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Tull... Det går ikke å spørre om hvor mye en cpu kan klokkes, det varierer hele tiden! Noen er låste, noen er klokkbare, andre kan ikke klokkes en mhz.. AMD 64 CPUene er ikke låst, de kan stille multiplieren, men bare bakover. Enig med at Ram og andre komponenter avhenger av hva du kan klokke. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Tull... Det går ikke å spørre om hvor mye en cpu kan klokkes, det varierer hele tiden! Noen er låste, noen er klokkbare, andre kan ikke klokkes en mhz.. AMD 64 CPUene er ikke låst, de kan stille multiplieren, men bare bakover. Enig med at Ram og andre komponenter avhenger av hva du kan klokke. Hm, ja? Men da får du vell ikke klokka den noe særlig? For fsb avhenger jo av rammen! Har selv A64 3200+ som jeg har testa og klokke med: -bundle viffte -vannkjøling -prometia Mach 1 Min klokker bra, men jeg har vært heldig! HW: MSI K8N Neo Platinum OCZ PC3500 E.B.B. 512MB Platinum 2.5-3-2-8 Radeon 9800pro @ XT vmod .... Hele systemet (hk,cpu,ram) må være bra for å få klokka! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er klart du kan få klokket den en god del uansett om multiplieren er låst oppover. Med brukbar ram kan du komme meget langt med AMD64 Winchester. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Det er klart du kan få klokket den en god del uansett om multiplieren er låst oppover. Med brukbar ram kan du komme meget langt med AMD64 Winchester. Hmm... Det finnes a64 cpu'r med låst mp, og da må du ha bra ram for å klokke! Med dårlig ram blir du stående på den hastigheten... Endret 15. desember 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
apwr Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er klart du kan få klokket den en god del uansett om multiplieren er låst oppover. Med brukbar ram kan du komme meget langt med AMD64 Winchester. Hmm... Det finnes a64 cpu'r med låst mp, og da må du ha bra ram for å klokke! Med dårlig ram blir du stående på den hastigheten... Det er jo det jeg sier! For å klokke langt, må man vanligvis ha bra ram og et klokkevillig hk. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det er klart du kan få klokket den en god del uansett om multiplieren er låst oppover. Med brukbar ram kan du komme meget langt med AMD64 Winchester. Hmm... Det finnes a64 cpu'r med låst mp, og da må du ha bra ram for å klokke! Med dårlig ram blir du stående på den hastigheten... Det er jo det jeg sier! For å klokke langt, må man vanligvis ha bra ram og et klokkevillig hk. ja, jeg òg! Word! Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 AMD 64 CPUene er ikke låst, de kan stille multiplieren, men bare bakover. Enig med at Ram og andre komponenter avhenger av hva du kan klokke. Hm, ja? Men da får du vell ikke klokka den noe særlig? For fsb avhenger jo av rammen! Joda, er enig i det. En mulighet er jo å kjøre 5/4 på rammen, altså at systemet kjører 20% raskere enn rammen. Dette er dog inget godt alternativ, men det fungerer jo. Synkron CPU og RAM gir best hastighet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg har en AMD prossesor..AMD 64 athlon 3000+ på 2GHz hvor mye kan jeg klokke denne prossesoren. Hvis du har en Athlon 64 3000+ på 2GHz, har du IKKE en Winchester. Dette er mest sannsynlig en Newcastle, og der er klokkeevnen gjerne noe lavere enn på en Winchester. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Etter selv å ha prøvd og klokke min egen AMD64 er jeg heller negativt innstillt. Jeg prøvde og klokke den patetiske 400mhz, altså 240x10 (org: 200x10) Men den nektet å starte, det endte med at jeg måtte resette CMOS... Ikke bedre ble det at pcen begynnte og krasje, nesten uansett hva jeg gjorde. Heldigvis greide jeg og ordne dette ved og skru opp RAM-volten ytterligere (2.60>2.65>2.70V) I ettertid spurte en kompis av meg og jeg hadde RAM-innstillingene styrt av "SPD"... "Ja" svarte jeg? Og joda, som jeg da kom på har jeg vel mest sannsynlig klokket RAMen også 400mhz :!: Men uansett, poenget mitt er... Pass på at du ikke klokker RAMen i samme slengen... Skal manne meg opp til å gjøre et nytt forsøk igjen selv senere, det er da tross alt OCZ ram Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Så lenge man vet hva man gjør, gjør det da ingenting å klokke RAMen samtidig. Er jo tross alt det som gir best ytelse. Det virker som om du har vært litt for utålmodig. Setter HTT opp 40MHz med en gang, altfor mye hvis du ikke har prøvd noe mindre først. Sett opp litt og litt av gangen. Underveis må du passe på RAM/CPU-ratio, CPUvolt, RAMvolt, evt. chipsetvolt, timings på minne, AGP-frekvens osv. Og husk at prosessoren din er godkjent for å klare 2GHz, ikke 2,4GHz. Alt du får over 2GHz er gratis ytelse. Man skal ikke være så kravstor, med mindre man har dual Vappo, voltmodd og OCZ Booster... Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Tror ikke du skjønnte helt "Playmofetish", kan være at jeg ikke forklarte ordentlig... Neida, var bare at det var litt moro at jeg greide å klokke ramen ved et uhell :!: Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Jeg har ikke tenkt å klokke prosessoren min. Er det da noen merkbar forskjell mellom winchester og newcastle? Endret 16. desember 2004 av ^Elg^ Lenke til kommentar
ADT Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har ikke tenkt å klokke prosessoren min. Er det da noen merkbar forskjell mellom winchester og newcastle? nope, ikke stort... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 nope, ikke stort... minus ", ikke stort" Du kommer ikke til å merke forskjell i det hele tatt. Spørs om du hadde merket noen forskell mellom 3200+ og 3800+ en gang... Skal du ha en god prosessore uten å klokke noe, trenger du ikke tenke på annet enn pris, og at den passer til hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå