plumbe Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvor store strømutgifter vil du få hvis du har på datamaskinen et døgn (skjermen slått av)? har abit nf7-s, amd 2500+, 512 mb ram og radeon 9800. Oppgi i sånn ca pris. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ca 2kr dagen Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Om vinteren er det uansett ikke en stor ulempe, da all energien går over til termisk energi som varmer opp rommet ditt. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Foreldre som klager og vil at du skal slå av pc'n før du legger deg, eller? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Den trekker mellom 150 og 300 watt (avhengig bl. a. av "effektivitet" på PSUen), så det blir (grovt avrundet) mellom 3 og 8 kWh i døgnet. Prisene på strøm varierer like mye, skal vi si 30 til 100 øre (inkl. nettleie)? Da blir resultatet fra 1 til 8 kroner i døgnet. Edit: Jeg er enig med Fredrik. Alt som trekkes av PCen varmer opp rommet. Om vinteren koster det altså ingenting å ha PCen oppe. Endret 15. desember 2004 av DidzisK Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Om vinteren er det uansett ikke en stor ulempe, da all energien går over til termisk energi som varmer opp rommet ditt. varmer opp rommet ditt !min cpu ligger på ca 32-37 grader,da ville en sexy dame gjort bedre nytte+at hun er gratis ps:men tror ikke pc bruker mange kr i strøm pr døgn.. Lenke til kommentar
plumbe Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Foreldre som klager og vil at du skal slå av pc'n før du legger deg, eller? de har ikke nevnt det nei, det var bare av ren nysjerighet(vet ikke hvordan det skrives) Lenke til kommentar
xoop Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Målte for en stund siden en tilsvarende maskin på jobben: XP 2500+ Radeon 9600 1 stk 80GB Sata disk 1 stk 40GB IDE disk 1 stk 52X CD-rom 1 Stk Floppy Alt plassert i et Qtec kabinett m 350W PSU Denne maskinen trakk rett under 100W på idle og ca 130W på full load (3Dmark01). Altså ca det samme som to 60W lyspærer. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Om vinteren er det uansett ikke en stor ulempe, da all energien går over til termisk energi som varmer opp rommet ditt. varmer opp rommet ditt !min cpu ligger på ca 32-37 grader,da ville en sexy dame gjort bedre nytte+at hun er gratis ps:men tror ikke pc bruker mange kr i strøm pr døgn.. Et menneske avgir omlag 60-100 W, så da tror jeg pcen vinner. Visste du forresten at hudens areal kan anslås med formelen Areal = (vekt^0.425) * (høyde^0.725) Hva jeg vet Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Om vinteren er det uansett ikke en stor ulempe, da all energien går over til termisk energi som varmer opp rommet ditt. varmer opp rommet ditt !min cpu ligger på ca 32-37 grader,da ville en sexy dame gjort bedre nytte+at hun er gratis Det var to feil i en setning, det... Lenke til kommentar
tjodrik Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Om vinteren er det uansett ikke en stor ulempe, da all energien går over til termisk energi som varmer opp rommet ditt. varmer opp rommet ditt !min cpu ligger på ca 32-37 grader,da ville en sexy dame gjort bedre nytte+at hun er gratis ps:men tror ikke pc bruker mange kr i strøm pr døgn.. Er sexy damer gratis? Del henne med meg! Lenke til kommentar
Leon28 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Om vinteren er det uansett ikke en stor ulempe, da all energien går over til termisk energi som varmer opp rommet ditt. varmer opp rommet ditt !min cpu ligger på ca 32-37 grader,da ville en sexy dame gjort bedre nytte+at hun er gratis ps:men tror ikke pc bruker mange kr i strøm pr døgn.. Hvis du finner ei dame som er gratis i drift så er hu oppblåsbar hehe Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 PÅ clas olshon har dei ein strømm måler som koster ca 200 kr som du kan koble i veggen så kobler du fordelern til pc sjøte ledningen.:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå