Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

ATI kort på Linux?

Løve

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fungerer ikke direkte *dårlig*, men siden ATI ikke har laget drivere for Linux, fungerer ikke 3D så veldig godt.

De har jo laget en driver, men vi venter fortsatt på en fungerende driver. Det har vert snakk om at OpenGL kjernen skal konvergeres med Windows driveren slik at man etterhvert skal få samme 3D funksjonalitet som i Windows (den kommer også inn i Catalyst familien på sikt)

De har på den andre siden lovet såpass mye såpass lenge at det er ikke så mange som tør å håpe noe lenger :nei: Pr i dag er ATi i Linux funksjonelt omtrent på DX7 nivå, bare med 50~60% ytelse og sporadiske lockups/krasj.

Lenke til kommentar
De fungerer ikke direkte *dårlig*, men siden ATI ikke har laget drivere for Linux, fungerer ikke 3D så veldig godt.

De har jo laget en driver, men vi venter fortsatt på en fungerende driver. Det har vert snakk om at OpenGL kjernen skal konvergeres med Windows driveren slik at man etterhvert skal få samme 3D funksjonalitet som i Windows (den kommer også inn i Catalyst familien på sikt)

De har på den andre siden lovet såpass mye såpass lenge at det er ikke så mange som tør å håpe noe lenger :nei: Pr i dag er ATi i Linux funksjonelt omtrent på DX7 nivå, bare med 50~60% ytelse og sporadiske lockups/krasj.

Derfor byttet jeg ut mitt Radeon X800 Pro med et GF6800GT. Resultatet var over en ytelsesfordobling. Nå kan jeg spille Doom3 i linux, noe jeg ikke hadde garanti for før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...