Løve Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hei Jeg har et ATI Radeon 9800Pro kort under Windows XP, men nå laster jeg ned Fedora og skal lage en dualboot. Men jeg har hørt at ATI kort fungerer dårlig under Linux? Er dette sant? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 De fungerer ikke direkte *dårlig*, men siden ATI ikke har laget drivere for Linux, fungerer ikke 3D så veldig godt. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 De fungerer ikke direkte *dårlig*, men siden ATI ikke har laget drivere for Linux, fungerer ikke 3D så veldig godt. De har jo laget en driver, men vi venter fortsatt på en fungerende driver. Det har vert snakk om at OpenGL kjernen skal konvergeres med Windows driveren slik at man etterhvert skal få samme 3D funksjonalitet som i Windows (den kommer også inn i Catalyst familien på sikt) De har på den andre siden lovet såpass mye såpass lenge at det er ikke så mange som tør å håpe noe lenger Pr i dag er ATi i Linux funksjonelt omtrent på DX7 nivå, bare med 50~60% ytelse og sporadiske lockups/krasj. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 De fungerer ikke direkte *dårlig*, men siden ATI ikke har laget drivere for Linux, fungerer ikke 3D så veldig godt. De har jo laget en driver, men vi venter fortsatt på en fungerende driver. Det har vert snakk om at OpenGL kjernen skal konvergeres med Windows driveren slik at man etterhvert skal få samme 3D funksjonalitet som i Windows (den kommer også inn i Catalyst familien på sikt) De har på den andre siden lovet såpass mye såpass lenge at det er ikke så mange som tør å håpe noe lenger Pr i dag er ATi i Linux funksjonelt omtrent på DX7 nivå, bare med 50~60% ytelse og sporadiske lockups/krasj. Derfor byttet jeg ut mitt Radeon X800 Pro med et GF6800GT. Resultatet var over en ytelsesfordobling. Nå kan jeg spille Doom3 i linux, noe jeg ikke hadde garanti for før. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis du kjører 64bits linux vil du ikke få HW-akselerasjon for 3D. På 32 bits så burde du få HW-akselerasjon, men med begrensa hastighet i forhold til alternativt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå