olais Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Skal legge inn WinXp og en eller annen Linuxdistro(vet ikke hvilken ennå), altså dualboot på en maskin. Holder på og installerer WinXp først nå og har kommet til der hvor man får spørsmål om hvilken partisjon man skal velge. Har foreløpig formatert Windowspartisjonen som Fat32. Er det ok å gjøre den om til NTFS hvis jeg vil lese filer i Windows fra Linux, eller er det best å beholde den som Fat32. For Windows sin del er vel NTFS best? Leser de fleste distroer NTFS? Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Viss de ikke gjør det så er det bare å lage din egen kernel med ntfs støtte, lesing funker fett, men (ntfs) skriving gjøres på eget ansvar. Viss jeg husker rett så var ntfs skriving fremdeles eksperimentel / beta, sist jeg lagde ny kernel. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 For Windows er det helt klart best om du installerer med filsystemet NTFS. For Linux sin del spiller det ingen rolle da dette systemet leser både FAT og NTFS. Fedora leser ikke NTFS ut av boksen, men hvis du kompilerer din egen kjerne går dette så det skriker. Hvis ikke du vil snekre egen kjerne, finnes det et prosjekt ute på nettet som lapper kjerna di. Linux NTFS Skrivestøtte er det nok litt verre med foreløpig. Dette er på test-stadiet ennå om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
olais Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Ok, takker for svarene Da blir det selvsagt NTFS. Skriving fra Linux blir nok uaktuelt uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå