Eirikur Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Skal bygge en ny musikk pc for en kompis, og vil gjerne ha noen tips... Tre ting gjelder (mest av alt): 1. Stabilitet 2. Stille pc (!) 3. Ytelse Vil gjerne ha tips på hovedkort, cpu, minne og disk til dette. Har alltid brukt wd eller seagate disker, men har nå hørt at maxtor (!!!) skal ha noen veldig stille og bra disker... Kan dette stemme da?? Om det blir intel eller amd plattform spiller i og for seg liten rolle, såvidt jeg vet.. Men min prescott blir rimelig varm i forhold til min gamle northwood, så amd 64 er kanskje ikke så dumt? (Varme = mer viftestøy i min verden... ) Altså, tips til hovedkort, cpu, minne og disk ønskes! Topp stemning! Lenke til kommentar
gregerlars Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Med musikk-pc, mener du f.eks. midi-innspilling? Det krever mer enn det de fleste spill-beregnede lydkort har. Lenke til kommentar
Eirikur Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Har eget proft lydkort, mener studio-opptak av musikk og komposisjon med softsynther etc. Prisklasse.. hmm... tja.. si det.. vil i utgangpunktet ha et så "rent" hovedkort som mulig, (f.eks. uten innebygget VGA og lyd, men det er jo ikke så mange som ikke har lenger?) men gjerne med fw og usb på hovedkortet. ble noen noe klokere? Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hva slags lydkort er det? det er dessverre mange av de proffere lydkortene som har problemer med enkelte brikkesett (spesielt VIA). Lenke til kommentar
DjNeo Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Jeg har en venn som driver lyd studio, og han advarer mot å kjøpe AMD maskiner til Profesjonelt lyd bruk. Andre ting som er må tenke på er som du sier et så rent hovedkort som mulig. Kansje også ikke den rakskeste prosessoren, heller kjøpe fler maskiner som rendrer i nettverket. EDIT: Han sier også et det er beste er Intel chipsett til Intel prosessorer. Endret 16. desember 2004 av DjNeo Lenke til kommentar
Eirikur Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Lydkortene er et maudio delta 1010 og et delta 66 Har alltid hatt intel før selv, men etter at jeg kjøpte prescott er jeg litt skeptisk til det.. det utvilker GANSKE mye mer varme enn min gamle northwood, og viftestøyen ble derfor ganske mye høyere når jeg byttet.. med min northwood kunne zalman vifta nemlig bare tikke og gå på laveste hastighet, mens nå kjører den på fullt konstant.... vannkjøling er et vanskelig prosjekt i denne nye pcen siden den skal bygges i rack.... Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Ser at begge disse kortene fra m-audio har 64 bits beta drivere for athlon 64 og opteron. Vil anbefale deg at du da ser på nforce 3/4 baserte hovedkort da nvidia har bedre pci kontrollere enn via for din bruk. Det er også flere Pentium -m baserte hovedkort som er på vei ut på markedet nå om du vil ha lav varmeutvikling og forholdsvis god ytelse. Om alt skal være i et rackskap kan det også være problematisk med kjøling da det ofte er andre enheter som avgir mye varme, samt at det er ofte lite luftgjennomstrøming i dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå