Gå til innhold

Mister tilkoblingen til nettet etter et par timer

Blib

Anbefalte innlegg

I går formiddag opplevde jeg plutselig at jeg ikke fikk koblet meg til nettet. Tenkte kanskje at det bare var driftsproblemer eller noe hos NGT, og ventet. Men så fikk jeg vite at søstera mi surfet på nett, men hos meg var det enda nede. Så, jeg rebootet maskinen og vips: Nå kunne jeg koble til igjen. Men nå har dette begynt å skje mer ofte. Faktisk så ofte som en gang hver 3. time eller mer. Eneste jeg har funnet ut at hjelper er en reboot. Noen som har peiling på hvordan løse dette?

WinXP, NGT. Samme hos søstera mi som er på lokalnettverket. Forresten kan jeg heller ikke komme på noen programmer jeg har installert nylig som skulle gi meg et problem i dette området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh, nå er det bare blitt verre. Nå disconnectes jeg fra nett så lite som hve halvtime! Dette skjer bare ved surfing, spiller jeg onlinespill kan jeg holde på så lenge jeg vil. Bruker Opera og har testet både v7.6 beta og v7.54 uten at et ble bedre. Gidder ikke teste IE for da må jeg faktisk surfe med IE i mer enn 30 min.

Når jeg først blir disconnected gjelder det for ALLE programmer forresten - med unntak av cmd/ping. Jeg kan faktisk pinge nettsteder.

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar

Dette er ikke en løsning på problemet, siden det er litt vanskelig å vite hva som faktisker feil. Det det er, er en måte å slippe å reboote for å få nett tilbake. Funker så og si alltid ved denne typen feil.

I command line (start -> run -> cmd evnt windowstast+r -> cmd)
ipconfig /release
ipconfig /renew

Det er som sakt ikke en løsning på problemet, men det gjør det litt lettere å leve med fram til du har en løsning som virker permanent.

Lenke til kommentar

En enklere måte enn å reboote er å bruke "Repair"-funksjonen. Hvis du i Nettverkstilkoblinger har valgt "Vis ikon i systemstatusfeltet i tilkoblet modus", slik at du har et bilde av "to små skjermer" nede ved klokka - da kan du bare høyreklikke på denne og velge "Repair" (Reparer). Da vil XP hente IP-adresse på nytt, og får antagelig tilbake tilkoblingen din...

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem for en måned siden, mistet all mulighet til å surfe etter en stund, varierte fra halvtime til et par timer. Det forsvant etter jeg formaterte. Da var det et år siden forrige gang.

Ja, er rimlig sikker på at det vil fikse problemet her også - men akkurat nå er jeg såpass lei av å formatere at jeg heller kjører reboots altså :/

Lenke til kommentar

Prøv FireFox en stund da (30 min), jeg har hatt litt småerfaringer med at Opera av og til tuller seg når du surfer med mangen tabs av gangen, o.s.v.

Og for all del, IKKE gå over til FireFox.

btw, gi NextGenTel et kall selv om køen til support er en smule lang innimellom :!:

Synes netopia er best there is jeg, har absolutt ingen vonde erfaringer med dem... Utenom den gangen den ble zappa av lynet og jeg måtte busse helt opp til NGT og hente ny...

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...