Haddock Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Hei! Skal bygge pc snart og har funnet noen komponenter jeg tenkte ville fungere bra. Har valgt AGP grafikort, ble så dyrt med pci-e hvis jeg skal ha samme ytelsen. Er dette et lurt valg? Eller burde jeg vente til prisen på pci-e grafikkort synker? Er det lenge til AGP begynner forsvinne fra markedet? Hadde tenkt og modde og klokke grafikkortet en del. Synes prisen ble ok, da jeg har skjerm, mus, tastatur, cd-rom,diskettstasjon, brenner og harddisk (60gb) fra før. Men lurte på om jeg har satt opp noen komponenter som er dårlige eller ikke er verdt pengene slik at jeg kan få noe bedre for noe rundt den samme prisen... Pcen vil vel hovedsakelig bli brukt til spilling. Handlevognen. mvh Endret 15. desember 2004 av Haddock Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Ingen synspunkter? Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 jeg vil anbefalle deg å satse på et socket 939 system. det er mye mer fremtidsrettet. pci-e kan vente syntes nå jeg... Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det spørs hvor kraftig grafikkort du skal ha, men feks Gf 6600GT er billigere i PCIe versjon enn i AGP versjon. Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Jepp, kjøper 939-prosessor og hovedkort, AMD A64 3000+ winchester og MSI K8N NEO2 Platinum. Og GF6800 klokket og 16 pipelines vil jo bli en del bedre enn 6600gt så agp holder nok for meg, hovedkortet blir jo også dyrere med pci-e Takker for svar! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Vil ikke akkurat si at hovedkort med PCIe er merkbart dyrere enn hk med AGP. Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 16. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2004 Vil ikke akkurat si at hovedkort med PCIe er merkbart dyrere enn hk med AGP. nei mulig det men skjermkort er hvertfall mye dyrere. Fannt ikke noen kort til samme pris som GF6800 og med samme ytelse og så gode muligheter til softmodding.... Men satt å så gjennom noen hovedkort nettop, lurer på om dette er bedre for spilling og overklokking enn MSI nForce3 kortet. Eller burde jeg gå for nForce3 som alle andre? Tenkte og at det ville være lurt og ha en harddisk med 8mb chase i stedet for 2mb, noen ambefalinger her? Noe rundt 80gb. mvh Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Vil ikke akkurat si at hovedkort med PCIe er merkbart dyrere enn hk med AGP. nei mulig det men skjermkort er hvertfall mye dyrere. Fannt ikke noen kort til samme pris som GF6800 og med samme ytelse og så gode muligheter til softmodding.... Men satt å så gjennom noen hovedkort nettop, lurer på om dette er bedre for spilling og overklokking enn MSI nForce3 kortet. Eller burde jeg gå for nForce3 som alle andre? Tenkte og at det ville være lurt og ha en harddisk med 8mb chase i stedet for 2mb, noen ambefalinger her? Noe rundt 80gb. mvh Trenger virkelig hjelp her Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 18. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2004 Ok.... ingen som visste det. Prøver et nytt spm : Vil PSU'en holde til et moddet og klokket 6800nu kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå