Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen eksperter på trådløst nett her ?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et vanvittig irriterende problem med det Trådløse nettverket.

Vet det er mange som har det samme problemet, men det virker ikke som det er noen som kan gi noen gode svar.

Kjøpte SMC Barricade router 2804 og SMC PCI Kort 2802 i mars 2004.

Har fungert helt fint frem til jeg oppgraderte pc'en med nytt hovedkort og prosessor.

Problemet er som følger :

Når jeg går inn på en internett side så går hastigheten nedover.

Går man inn på en side med mye info (mange Mb) så går hastigheten helt ned til 2 Mbps. Med en gang jeg ikke "surfer" eller laster ned noe så går den opp til 54 Mbps igjen. Signalet er på topp, men spretter noen ganger helt ned.

Har prøvd å løse det ved følgende:

Oppdatert driver.

Skiftet PCI Port.

Satt routeren rett ved siden av.

egentlig det meste.

Når jeg laster ned "for store" mengder data så kutter hele det t"råd"løse nettverket ut.

Søker jeg på nytt etter trådløse nettverk så finner den ingenting.

Må ta ut kortet og sette det i en annen slot for at det skal virke igjen.

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ikke til dette nettverkskortet. Men det du kan prøve på er:

1. Installer Servicepack 2 til Windows XP.

2. Ikke bruk softwaren som følger med nettverkskortet, men den som er innebygd i Windows. (Dette gjelder ihvertfall for USB-versjonen av 3Com Wlan-kort)

3. Ikke skjul SSID'en. (Dette konfigurerer du i routeren)

4. Oppdater firmwaren i routeren

EDIT: Eneste problemet med å bruke Windows sin wlan software kan være pakketap i noen spill. Dette kan enkelt løsest ved å gjøre dette:

>> Link

Endret av shabador
Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke til dette nettverkskortet. Men det du kan prøve på er:

1. Installer Servicepack 2 til Windows XP.

2. Ikke bruk softwaren som følger med nettverkskortet, men den som er innebygd i Windows. (Dette gjelder ihvertfall for USB-versjonen av 3Com Wlan-kort)

3. Ikke skjul SSID'en. (Dette konfigurerer du i routeren)

4. Oppdater firmwaren i routeren

EDIT: Eneste problemet med å bruke Windows sin wlan software kan være pakketap i noen spill. Dette kan enkelt løsest ved å gjøre dette:

>> Link

Sitter og prøver å få i gang et trådløst nettverk selv og visste ikke det med driverne til 3com usb korta... takk for info!!! :D

EDIT: velkommen til forumet forresten, Magnusm

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Virker som det er utrolig mange her inne som har det samme problemet med trådløse nettverk, men det er faktisk ikke en eneste en her i landet som vet hva som er galt. Sikkert ikke bare bare å si det uten å ha sett problemet selv.

Men det burde faktisk blitt skrevet en bok

"Wireless for Dummies with all the troubleshooting you could imagine"

Lenke til kommentar

Dersom ingen av forslagene mine fungerer, så vet ikke jeg. Det kan jo være at wlan-kortet ditt er defekt?

Mine forslag er på bakgrunn av erfaringer med 3Com usb kortet.

Jeg har muligens et forslag til, som er ganske spesifikt til ASUS Wl-500g routeren, men kan kanskje fungere på andre routere. Det er å forandre WAN Connection Speed (Som ligger inne på IP Config - Wan & Lan på routeren min) til 100Mpbs full-duplex. Dette kan hjelpe.

Et siste forslag er å ikke bruke DHCP, men statisk IP på klient maskinene.

Lenke til kommentar

XP sp2 og trådløst er et helvete :p

Hater det innebygde (hater som regel alt det nye innebygde i xp sp2) wlan-softwaren.

Minus 1: Man kan ikke konfigurere hvilken base man skal koble seg til. Hvis man har flere baser i "et nettverk", finner windows bare "nettverket" og kobler seg til den nærmeste, som ikke alltid er den beste! Vi lever i et fritt land, og jeg vil kunne velge den basen jeg selv vil.

Minus 2: Den er "selvopptatt". Liker ikke at man bruker produsenten av wlan-kortet sin software. Hjelper ikke å slå av at den ikke skal bruke det innebygde. Jeg vil kunne velge selv hva jeg vil bruke, uten at windows "sier" stopp og nekter å sammarbeide.

Minus 3: Synes ikke det innebygde grensesnittet er veldig brukervennlig. Softwaren fra wlan-produsentene er ofte mye mer oversiktlig (sier ikke at alle er det).

Gennerell misnøye med sp2: Hater at man må konfigurere så mye for at windows skal være "ren" og uten så mye "dill-dall" som popper opp og sier at noe _KAN_ være farlig. Men det er positivt at det meste kan slås av! Skulle vært en måte å velge oppsett på når man innstalerte, "avansert og vanlig" eller noe *drømme*.

Til trådstarter:

Bare en tanke og det hadde vært morro og se om det hjalp.

Innstaller windows på nytt og IKKE innstaller sp2. Får du de samme feilene da?

Lenke til kommentar

Prøvd å forandre på strømsparing/strømstyrken/sendestyrken til både det trådløse nettverkskortet og WLAN accesspointet ditt?

Skru alt på max, oppdater firmware på routeren, la softwaren til nettverkskortet styre alt, og se deretter om du har problemer. DHCP er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...